Volkswagen delivers 100,000th e-Golf

Volkswagen delivers 100,000th e-Golf

Volkswagen delivered the 100,000th e-Golf in the Gläserne Manufaktur Dresden. The model was launched in 2014 as the Volkswagen brand’s second battery electric vehicle (BEV) after the e-up!03 (2013). The e-Golf is one of the most successful electric vehicles in Europe and is also popular with customers in other countries – including the USA. The new ID.3 will be assembled in Dresden from fall 2020. In addition, the location is to be made even more attractive as a destination for visitors and customers.

  • e-Golf01 was launched in 2014 and is one of the most successful battery electric vehicles in Europe
  • Assembly of the new ID.302 starts in the Gläserne Manufaktur in fall 2020
  • Anniversary vehicle was built and handed over to its new owner in the Gläserne Manufaktur Dresden
  • Holger B. Santel, Head of Sales and Marketing Germany: “The e-Golf plays an important role in the mobility turnaround for many customers.”

The anniversary vehicle painted in “Pure White” was handed over to Maik Jaehde from Landolfshausen near Hanover. Once he had collected his vehicle he was given an exclusive tour of production.

Holger B. Santel, Head of Sales and Marketing Germany, said: “The e-Golf has already been our ambassador for e-mobility for more than five years. Today’s delivery milestone of 100,000 vehicles is confirmation of the e-Golf’s success in fulfilling its mission. It therefore plays an important role in the mobility turnaround for many customers and paves the way for the new ID.3.”

Henning Schulzki, Head of Sales and Marketing at the Gläserne Manufaktur Dresden, added: “The e-Golf has made the Gläserne Manufaktur a vibrant showcase for e-mobility since 2017. We will produce over 16,000 units this year – an all-time high. We are delighted to have set this new record.”

Production of the e-Golf began in Wolfsburg in 2014. Due to the high demand, the model has additionally been built in the Gläserne Manufaktur Dresden for more than two and a half years. The new ID.3 will roll off the assembly line in Dresden from next fall. Series production of the first model based on the Modular Electric Drive Kit (MEB) started in Zwickau in November.

The Gläserne Manufaktur’s function as a vehicle collection point is to be expanded, with a specific focus on electric vehicles. Currently, some 1,300 vehicles per year are handed over to customers in Saxony’s capital city. This number is to be significantly increased in the coming years.

Around 27,900 e-Golf were delivered to customers worldwide from January to October 2019 – with full-year deliveries in 2018 totaling 24,800. The five strongest sales markets this year are Norway, Germany, the USA, the UK and the Netherlands.

The e-Golf has an output of 100 kW (136 PS) and a WLTP range of up to 230 kilometers.

A propos de Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (Belgique) réservée à l'usage des journalistes.

Copyright: textes et photos libres de droits pour utilisation rédactionnelle. Toute autre utilisation des textes et des photos n'est pas autorisée. Les informations relatives aux prix et aux équipements sont données à titre indicatif seulement. Les informations pour le marché belge se retrouvent sur le site:  www.volkswagen.be 

Profil du groupe:

Fondé en 1805, le groupe D’Ieteren vise, à travers plusieurs générations familiales, la croissance et la création de valeur en poursuivant une stratégie à long terme pour ses activités et en soutenant leur développement en tant que leader de leur secteur ou dans leurs géographies. Le groupe possède actuellement les activités suivantes :

  • D'Ieteren Auto distribue en Belgique les véhicules de marques Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche et Yamaha. La société a une part de marché d’environ 22 % et 1,2 million de véhicules en circulation. Le modèle économique de D'Ieteren Auto est en train d'évoluer pour offrir des solutions de mobilité plus fluides, plus accessibles et plus durables afin d'améliorer la vie des citoyens au quotidien. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 3,6 milliards d’euros et 119,0 millions d’euros en 2019.
  • Belron (54,85% des droits de vote) a un objectif clair : « faire la différence en s’impliquant avec un soin réel dans la résolution des problèmes des clients ». Leader mondial dans le domaine de la réparation et du remplacement de vitrage de véhicules, Belron opère dans 39 pays par l'intermédiaire d'entreprises détenues à 100 % et de franchises, avec des marques numéro un sur le marché – notamment Carglass®, Safelite® et Autoglass®. De plus, l'entreprise gère les demandes d’indemnisation concernant les vitres de véhicules et autres pour le compte des assureurs. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 4,2 milliards d’euros et 400,5 millions d’euros en 2019.
  • Moleskine (détenu à 100%) est une marque aspirationnelle invitant à l’exploration et l’expression d’un style de vie, qui regroupe toute une famille d'objets iconiques tels que le légendaire carnet Moleskine et des accessoires d’écriture, de voyage et de lecture, à travers une stratégie de distribution multicanal dans plus de 100 pays. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 163,9 millions d’euros et 18,6 millions d’euros en 2019.
  • D’Ieteren Immo gère les intérêts immobiliers du groupe D’Ieteren en Belgique. Elle possède et gère quelque 30 biens immobiliers qui ont généré des revenus locatifs nets de 19,7 millions d’euros en 2019. Elle est également chargée de projets d'investissement et d'étudier la possibilité de rénover certains sites. 



Information relative aux données personnelles et à leurs traitements:  www.dieteren.be/fr/privacypolicy