Volkswagen delivers 100,000th e-Golf

Volkswagen delivers 100,000th e-Golf

Volkswagen delivered the 100,000th e-Golf in the Gläserne Manufaktur Dresden. The model was launched in 2014 as the Volkswagen brand’s second battery electric vehicle (BEV) after the e-up!03 (2013). The e-Golf is one of the most successful electric vehicles in Europe and is also popular with customers in other countries – including the USA. The new ID.3 will be assembled in Dresden from fall 2020. In addition, the location is to be made even more attractive as a destination for visitors and customers.

  • e-Golf01 was launched in 2014 and is one of the most successful battery electric vehicles in Europe
  • Assembly of the new ID.302 starts in the Gläserne Manufaktur in fall 2020
  • Anniversary vehicle was built and handed over to its new owner in the Gläserne Manufaktur Dresden
  • Holger B. Santel, Head of Sales and Marketing Germany: “The e-Golf plays an important role in the mobility turnaround for many customers.”

The anniversary vehicle painted in “Pure White” was handed over to Maik Jaehde from Landolfshausen near Hanover. Once he had collected his vehicle he was given an exclusive tour of production.

Holger B. Santel, Head of Sales and Marketing Germany, said: “The e-Golf has already been our ambassador for e-mobility for more than five years. Today’s delivery milestone of 100,000 vehicles is confirmation of the e-Golf’s success in fulfilling its mission. It therefore plays an important role in the mobility turnaround for many customers and paves the way for the new ID.3.”

Henning Schulzki, Head of Sales and Marketing at the Gläserne Manufaktur Dresden, added: “The e-Golf has made the Gläserne Manufaktur a vibrant showcase for e-mobility since 2017. We will produce over 16,000 units this year – an all-time high. We are delighted to have set this new record.”

Production of the e-Golf began in Wolfsburg in 2014. Due to the high demand, the model has additionally been built in the Gläserne Manufaktur Dresden for more than two and a half years. The new ID.3 will roll off the assembly line in Dresden from next fall. Series production of the first model based on the Modular Electric Drive Kit (MEB) started in Zwickau in November.

The Gläserne Manufaktur’s function as a vehicle collection point is to be expanded, with a specific focus on electric vehicles. Currently, some 1,300 vehicles per year are handed over to customers in Saxony’s capital city. This number is to be significantly increased in the coming years.

Around 27,900 e-Golf were delivered to customers worldwide from January to October 2019 – with full-year deliveries in 2018 totaling 24,800. The five strongest sales markets this year are Norway, Germany, the USA, the UK and the Netherlands.

The e-Golf has an output of 100 kW (136 PS) and a WLTP range of up to 230 kilometers.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy