Volkswagen Commercial Vehicles presents premiere fireworks at the Caravan Salon 2018

Volkswagen Commercial Vehicles presents premiere fireworks at the Caravan Salon 2018

  • premiere of the Grand California Crafter as a camper launches in two lengths and layouts
  • Entry-level price is below € 55,000
              (Traduction en français bientôt disponible)

Düsseldorf / Hannover, 23 August 2018 – On the eve of the Caravan Salon in Düsseldorf, Volkswagen Commercial Vehicles is introducing no fewer than three new recreational vehicles: the Grand California 600 with a unique roof concept and – a complete surprise – the Grand California 680 in a version with a longitudinal double bed in the sleeping area. The new large campervan will transport people on journeys in 6.0-metre and 6.8-metre versions. The base price for the Grand California 600 (130 kW, front-wheel drive, 8-speed automatic) is less than € 55,000 (Germany). In addition, the limited-edition model "California 30 Years" will be on display for the first time.

he new Grand California, which is based on the Crafter, will be in showrooms from early 2019, enriching the world of globetrotters with one of the most advanced motorhomes of our time. Volkswagen Commercial Vehicles is using this model to extend the California programme upwards, tapping into a new range of possibilities. 

Grand California 600: The 6-metre long Grand California provides a sleeping area in the back with a laterally integrated bed (1,950 x 1,400 mm). Optionally, this model can be ordered with a bed for children in the redesigned campervan roof space – making it the ideal mobile home for families. When the child bed is ordered, the Grand California is automatically delivered with a large panoramic roof as well. 

Grand California 680: The 6.8-metre camper has integrated an even larger sleep area (2,000 x 1,700 mm) longitudinally at the rear and offers more cargo space. In this version, the Grand California is equipped with an extended, super-high production roof from the Crafter – making it a very luxurious camper with a large sleeping area and a lot of space for two persons on major travels.

California 30 Years: The "California 30 Years" – designed to celebrate the 30th anniversary of the motorhome icon – can be ordered now. The anniversary model features a pop-up roof that can be ordered in a contrasting colour: Reflex Silver Metallic or Indium Grey Metallic. The exterior mirror housings are painted in the same colour. Other special exterior features include gloss-polished 17-inch Cascavel alloy wheels in Silver or Anthracite. Inside, the limited edition model is customized by such features as the new Bright Wood cabinet decor. The upgraded anniversary model – numbered and limited to 999 units – is being offered at a base price of € 57,215.20 (Germany).

For more information please follow this link: www.vwn-presse.de/GrandCalifornia

User: GrandCalifornia
Password: 600-680

Caravan Salon 2018 visitors will have the opportunity to see the new campers from Volkswagen Commercial Vehicles in person in Hall 16 of the Düsseldorf exhibition centre until 2 September 2018.

A propos de Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (Belgique) réservée à l'usage des journalistes.

Copyright: textes et photos libres de droits pour utilisation rédactionnelle. Toute autre utilisation des textes et des photos n'est pas autorisée


Fondé en 1805, le groupe D’Ieteren vise, à travers plusieurs générations familiales, la croissance et la création de valeur en poursuivant une stratégie à long terme pour ses activités et en soutenant leur développement en tant que leader de leur secteur ou dans leurs géographies. Le groupe possède actuellement trois activités articulées autour de marques fortes :

  • D’Ieteren Auto distribue en Belgique les véhicules des marques Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche et Yamaha. Il est le premier distributeur de voitures en Belgique avec une part de marché d’environ 21% et 1,2 million de véhicules en circulation. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,4 milliards d’euros et 113,0 millions d’euros en 2018.
  • Belron (détenu à 54,10 %) a un objectif clair : « faire la différence en s’impliquant avec un soin réel dans la résolution des problèmes des clients ». Leader mondial dans le domaine de la réparation et du remplacement de vitrage de véhicules, Belron opère dans 35 pays par l'intermédiaire d'entreprises détenues à 100 % et de franchises, avec des marques numéro un sur le marché – notamment Carglass®, Safelite® et Autoglass®. De plus, l'entreprise gère les demandes d’indemnisation concernant les vitres de véhicules et autres pour le compte des clients des assurances. Elle a également étendu ses services aux marchés de la réparation et du remplacement automobiles et en cas de dommage immobilier. Le chiffre d'affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,8 milliards EUR et 225,7 millions EUR en 2018.
  • Moleskine (détenu à 100%) est une marque aspirationnelle invitant à l’exploration et l’expression d’un style de vie, qui regroupe toute une famille d'objets iconiques tels que le légendaire carnet Moleskine et des accessoires d’écriture, de voyage et de lecture, à travers une stratégie de distribution multicanal dans plus de 115 pays. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 174,1 millions d’euros et 28,6 millions d’euros en 2018.



Information relative aux données personnelles et à leurs traitements:  www.dieteren.be/fr/privacypolicy