Volkswagen Commercial Vehicles presents premiere fireworks at the Caravan Salon 2018

Volkswagen Commercial Vehicles presents premiere fireworks at the Caravan Salon 2018

  • premiere of the Grand California Crafter as a camper launches in two lengths and layouts
  • Entry-level price is below € 55,000
             (Vertaling persbericht binnekort beschikbaar)

Düsseldorf / Hannover, 23 August 2018 – On the eve of the Caravan Salon in Düsseldorf, Volkswagen Commercial Vehicles is introducing no fewer than three new recreational vehicles: the Grand California 600 with a unique roof concept and – a complete surprise – the Grand California 680 in a version with a longitudinal double bed in the sleeping area. The new large campervan will transport people on journeys in 6.0-metre and 6.8-metre versions. The base price for the Grand California 600 (130 kW, front-wheel drive, 8-speed automatic) is less than € 55,000 (Germany). In addition, the limited-edition model "California 30 Years" will be on display for the first time.

he new Grand California, which is based on the Crafter, will be in showrooms from early 2019, enriching the world of globetrotters with one of the most advanced motorhomes of our time. Volkswagen Commercial Vehicles is using this model to extend the California programme upwards, tapping into a new range of possibilities. 

Grand California 600: The 6-metre long Grand California provides a sleeping area in the back with a laterally integrated bed (1,950 x 1,400 mm). Optionally, this model can be ordered with a bed for children in the redesigned campervan roof space – making it the ideal mobile home for families. When the child bed is ordered, the Grand California is automatically delivered with a large panoramic roof as well. 

Grand California 680: The 6.8-metre camper has integrated an even larger sleep area (2,000 x 1,700 mm) longitudinally at the rear and offers more cargo space. In this version, the Grand California is equipped with an extended, super-high production roof from the Crafter – making it a very luxurious camper with a large sleeping area and a lot of space for two persons on major travels.

California 30 Years: The "California 30 Years" – designed to celebrate the 30th anniversary of the motorhome icon – can be ordered now. The anniversary model features a pop-up roof that can be ordered in a contrasting colour: Reflex Silver Metallic or Indium Grey Metallic. The exterior mirror housings are painted in the same colour. Other special exterior features include gloss-polished 17-inch Cascavel alloy wheels in Silver or Anthracite. Inside, the limited edition model is customized by such features as the new Bright Wood cabinet decor. The upgraded anniversary model – numbered and limited to 999 units – is being offered at a base price of € 57,215.20 (Germany).

For more information please follow this link: www.vwn-presse.de/GrandCalifornia

User: GrandCalifornia
Password: 600-680

Caravan Salon 2018 visitors will have the opportunity to see the new campers from Volkswagen Commercial Vehicles in person in Hall 16 of the Düsseldorf exhibition centre until 2 September 2018.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy