New Board Member for Sales, Marketing and After Sales at Volkswagen Passenger Cars brand

New Board Member for Sales, Marketing and After Sales at Volkswagen Passenger Cars brand

Wolfsburg – Klaus Zellmer, previously President & CEO of Porsche Cars North America Inc., becomes Board Member for Sales, Marketing and After Sales at the Volkswagen Passenger Cars brand effective September 15, 2020. He succeeds Jürgen Stackmann who will leave the Volkswagen Group.

“Jürgen Stackmann has steered Sales through challenging times with great commitment and competence over the last five years. At the same time, he has prepared his division for the major transformation issues facing our industry. We are particularly grateful to him for these achievements“, Ralf Brandstätter, CEO of the Volkswagen Passenger Cars brand, commented, and went on to say: “Klaus Zellmer has more than 20 years’ experience in Sales and a deep understanding of the international automobile industry. Together with him, we will systematically continue to pursue the course set by ‘New Volkswagen’.’’

Klaus Zellmer is a graduate economist. He has been with Porsche AG for 23 years. He began his professional career in 1994 as a research assistant to Professor Willi Diez at Institut für Automobilwirtschaft (IFA) in Nürtingen. In 1997, Zellmer started at Porsche AG as assistant to the board. In January 1999, he moved to sales network development at Porsche of France, and joined Porsche AG in Stuttgart as Regional Manager North America in June of the same year. In 2000, Klaus Zellmer relocated to Leipzig to serve as Project Manager Marketing and Distribution at Porsche AG, and was appointed the company’s Director of Sales and Marketing in 2002. In 2007, he was named Head of Marketing at Porsche Germany in Bietigheim. Three years later, he became CEO of Porsche Germany. Klaus Zellmer was appointed President & CEO of Porsche Cars North America in Atlanta, USA, in 2015.

Jürgen Stackmann holds a degree in business administration. He has been with the Volkswagen Group for 10 years. He began his professional career as a graduate trainee at Ford in Cologne in 1989. Having held various posts in Sales, he was named Director Marketing for Ford in Germany in 1999. Stackmann moved to Ford Europe in London as Vice President Marketing in 2005. In 2006, he was appointed Managing Director and General Manager Sales and Marketing of Ford Werke AG. In 2010, he moved to ŠKODA AUTO in Mladá Boleslav, Czech Republic, as Member of the Board of Management responsible for Sales and Marketing. In 2012, Jürgen Stackmann assumed responsibility as Head of Marketing at the Volkswagen Group and the Volkswagen Passenger Cars brand in Wolfsburg. In 2013, he was named Chairman of SEAT S.A. in Martorell, Spain. Jürgen Stackmann was appointed Board Member for Sales, Marketing and After Sales at the Volkswagen Passenger Cars brand in 2015.

A propos de Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (Belgique) réservée à l'usage des journalistes.

Copyright: textes et photos libres de droits pour utilisation rédactionnelle. Toute autre utilisation des textes et des photos n'est pas autorisée

Profil du groupe:

Fondé en 1805, le groupe D’Ieteren vise, à travers plusieurs générations familiales, la croissance et la création de valeur en poursuivant une stratégie à long terme pour ses activités et en soutenant leur développement en tant que leader de leur secteur ou dans leurs géographies. Le groupe possède actuellement les activités suivantes :

  • D'Ieteren Auto distribue en Belgique les véhicules de marques Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche et Yamaha. La société a une part de marché d’environ 22 % et 1,2 million de véhicules en circulation. Le modèle économique de D'Ieteren Auto est en train d'évoluer pour offrir des solutions de mobilité plus fluides, plus accessibles et plus durables afin d'améliorer la vie des citoyens au quotidien. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 3,6 milliards d’euros et 119,0 millions d’euros en 2019.
  • Belron (54,85% des droits de vote) a un objectif clair : « faire la différence en s’impliquant avec un soin réel dans la résolution des problèmes des clients ». Leader mondial dans le domaine de la réparation et du remplacement de vitrage de véhicules, Belron opère dans 39 pays par l'intermédiaire d'entreprises détenues à 100 % et de franchises, avec des marques numéro un sur le marché – notamment Carglass®, Safelite® et Autoglass®. De plus, l'entreprise gère les demandes d’indemnisation concernant les vitres de véhicules et autres pour le compte des assureurs. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 4,2 milliards d’euros et 400,5 millions d’euros en 2019.
  • Moleskine (détenu à 100%) est une marque aspirationnelle invitant à l’exploration et l’expression d’un style de vie, qui regroupe toute une famille d'objets iconiques tels que le légendaire carnet Moleskine et des accessoires d’écriture, de voyage et de lecture, à travers une stratégie de distribution multicanal dans plus de 100 pays. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 163,9 millions d’euros et 18,6 millions d’euros en 2019.
  • D’Ieteren Immo gère les intérêts immobiliers du groupe D’Ieteren en Belgique. Elle possède et gère quelque 30 biens immobiliers qui ont généré des revenus locatifs nets de 19,7 millions d’euros en 2019. Elle est également chargée de projets d'investissement et d'étudier la possibilité de rénover certains sites. 



Information relative aux données personnelles et à leurs traitements:  www.dieteren.be/fr/privacypolicy