New Board Member for Sales, Marketing and After Sales at Volkswagen Passenger Cars brand

New Board Member for Sales, Marketing and After Sales at Volkswagen Passenger Cars brand

Wolfsburg – Klaus Zellmer, previously President & CEO of Porsche Cars North America Inc., becomes Board Member for Sales, Marketing and After Sales at the Volkswagen Passenger Cars brand effective September 15, 2020. He succeeds Jürgen Stackmann who will leave the Volkswagen Group.

“Jürgen Stackmann has steered Sales through challenging times with great commitment and competence over the last five years. At the same time, he has prepared his division for the major transformation issues facing our industry. We are particularly grateful to him for these achievements“, Ralf Brandstätter, CEO of the Volkswagen Passenger Cars brand, commented, and went on to say: “Klaus Zellmer has more than 20 years’ experience in Sales and a deep understanding of the international automobile industry. Together with him, we will systematically continue to pursue the course set by ‘New Volkswagen’.’’

Klaus Zellmer is a graduate economist. He has been with Porsche AG for 23 years. He began his professional career in 1994 as a research assistant to Professor Willi Diez at Institut für Automobilwirtschaft (IFA) in Nürtingen. In 1997, Zellmer started at Porsche AG as assistant to the board. In January 1999, he moved to sales network development at Porsche of France, and joined Porsche AG in Stuttgart as Regional Manager North America in June of the same year. In 2000, Klaus Zellmer relocated to Leipzig to serve as Project Manager Marketing and Distribution at Porsche AG, and was appointed the company’s Director of Sales and Marketing in 2002. In 2007, he was named Head of Marketing at Porsche Germany in Bietigheim. Three years later, he became CEO of Porsche Germany. Klaus Zellmer was appointed President & CEO of Porsche Cars North America in Atlanta, USA, in 2015.

Jürgen Stackmann holds a degree in business administration. He has been with the Volkswagen Group for 10 years. He began his professional career as a graduate trainee at Ford in Cologne in 1989. Having held various posts in Sales, he was named Director Marketing for Ford in Germany in 1999. Stackmann moved to Ford Europe in London as Vice President Marketing in 2005. In 2006, he was appointed Managing Director and General Manager Sales and Marketing of Ford Werke AG. In 2010, he moved to ŠKODA AUTO in Mladá Boleslav, Czech Republic, as Member of the Board of Management responsible for Sales and Marketing. In 2012, Jürgen Stackmann assumed responsibility as Head of Marketing at the Volkswagen Group and the Volkswagen Passenger Cars brand in Wolfsburg. In 2013, he was named Chairman of SEAT S.A. in Martorell, Spain. Jürgen Stackmann was appointed Board Member for Sales, Marketing and After Sales at the Volkswagen Passenger Cars brand in 2015.

Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy