Geneva International Motor Show 2016: Volkswagen updates the up! and unveils a surprisingly new concept car

Geneva International Motor Show 2016: Volkswagen updates the up! and unveils a surprisingly new concept car

Wolfsburg, 22 February 2016 – Two models take centre stage for the Volkswagen brand at this year's Geneva International Motor Show: first, the new edition of the "up!" city car, which will soon be appearing on the market with an impressive variety of extras and improved smartphone integration. Secondly, the Wolfsburg-based company presents a fascinating concept car, which will liven up the compact car class as a trendy, affordable SUV.

With a choice between powerful petrol engines (now also available with 66 kW/90 PS*), efficient natural gas or innovative electric power units – the new up! leaves nothing to be desired in terms of drive units. A number of models will be appearing – three equipment lines, a cross-version and the spacious, 2-seater load up! – as well as new exterior colours, seat fabrics, dashpads and decorative decal designs which give each up! its own individual character. Another novelty is the smartphone integration, allowing access to navigation, music and vehicle data when used with the Volkswagen app. In addition, Volkswagen throws into the mix "up! beats", blended by US audio specialists BeatsAudio™, with a 300 watt sound system.
The concept car, expressive of a lifestyle, can be seen as the beginning of a broad SUV offensive, stating a new automotive attitude to life whilst remaining perfectly suited for everyday use. With this, Volkswagen gives a realistic perspective on a completely new model series and at the same time on the future production model. Its operating concept features hardly any switches, creating a conceptual bridge to the BUDD-e, which amazed an international audience at the CES in Las Vegas.

Product movie to the new up!: https://www.youtube.com/watch?v=oA4uwI8Sla0

*Forecast value: Fuel consumption new up! TSI (66 kW/90 PS) in l/100 km: 4,4 (combined), CO2-emission in g/km: 102 (combined).

A propos de Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (Belgique) réservée à l'usage des journalistes.

Copyright: textes et photos libres de droits pour utilisation rédactionnelle. Toute autre utilisation des textes et des photos n'est pas autorisée


Fondé en 1805, le groupe D’Ieteren vise, à travers plusieurs générations familiales, la croissance et la création de valeur en poursuivant une stratégie à long terme pour ses activités et en soutenant leur développement en tant que leader de leur secteur ou dans leurs géographies. Le groupe possède actuellement trois activités articulées autour de marques fortes :

- D’Ieteren Auto distribue en Belgique les véhicules des marques Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche et Yamaha. Il est le premier distributeur de voitures en Belgique avec une part de marché d’environ 21% et 1,2 million de véhicules en circulation fin 2017. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 3,3 milliards d’euros et 85,9 millions d’euros en 2017.

- Belron (détenu à 54,85%) fait la différence pour ses clients en prenant en charge leurs problèmes quotidiens avec soin et professionnalisme. Il est le leader mondial de la réparation et du remplacement de vitrage de véhicules à travers plus de dix marques principales, dont Carglass®, Safelite® AutoGlass et Autoglass®. De plus, il gère les demandes d’indemnisation concernant les vitres de véhicules et autres pour le compte des clients des assurances. Belron étend actuellement son offre de services à la résolution des problèmes de personnes ayant besoin d’assistance pour réparer leur véhicule ou leur habitation. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,5 milliards d’euros et 189,8 millions d’euros en 2017.

- Moleskine (détenu à 100%) est une marque aspirationnelle invitant à l’exploration et l’expression d’un style de vie, qui regroupe toute une famille d'objets iconiques tels que le légendaire carnet Moleskine et des accessoires d’écriture, de voyage et de lecture, à travers une stratégie de distribution multicanal dans plus de 115 pays. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 155 millions d’euros et 25 millions d’euros en 2017.

Information relative aux données personnelles et à leurs traitements:  www.dieteren.be/fr/privacypolicy