Geneva International Motor Show 2016: Volkswagen updates the up! and unveils a surprisingly new concept car

Geneva International Motor Show 2016: Volkswagen updates the up! and unveils a surprisingly new concept car

Wolfsburg, 22 February 2016 – Two models take centre stage for the Volkswagen brand at this year's Geneva International Motor Show: first, the new edition of the "up!" city car, which will soon be appearing on the market with an impressive variety of extras and improved smartphone integration. Secondly, the Wolfsburg-based company presents a fascinating concept car, which will liven up the compact car class as a trendy, affordable SUV.

With a choice between powerful petrol engines (now also available with 66 kW/90 PS*), efficient natural gas or innovative electric power units – the new up! leaves nothing to be desired in terms of drive units. A number of models will be appearing – three equipment lines, a cross-version and the spacious, 2-seater load up! – as well as new exterior colours, seat fabrics, dashpads and decorative decal designs which give each up! its own individual character. Another novelty is the smartphone integration, allowing access to navigation, music and vehicle data when used with the Volkswagen app. In addition, Volkswagen throws into the mix "up! beats", blended by US audio specialists BeatsAudio™, with a 300 watt sound system.
The concept car, expressive of a lifestyle, can be seen as the beginning of a broad SUV offensive, stating a new automotive attitude to life whilst remaining perfectly suited for everyday use. With this, Volkswagen gives a realistic perspective on a completely new model series and at the same time on the future production model. Its operating concept features hardly any switches, creating a conceptual bridge to the BUDD-e, which amazed an international audience at the CES in Las Vegas.

Product movie to the new up!: https://www.youtube.com/watch?v=oA4uwI8Sla0

*Forecast value: Fuel consumption new up! TSI (66 kW/90 PS) in l/100 km: 4,4 (combined), CO2-emission in g/km: 102 (combined).

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy