Wereldpremière van de I.D. VIZZION in Genève Volkswagen toont het potentieel van zijn nieuw I.D.-gamma

Wereldpremière van de I.D. VIZZION in Genève Volkswagen toont het potentieel van zijn nieuw I.D.-gamma

 

→    I.D. VIZZION: de AUTO van de toekomst – autonoom en elektrisch rijden

→    I.D. VIZZION: innovatieve technologie maakt de auto milieuvriendelijk, veilig en comfortabel

→    I.D. VIZZION: futuristisch interieur en dito bedieningsconcepten

→    Het potentieel van de I.D.-familie: van een compacte elektrische auto voor het Golf-segment tot een volautomatische premiumberline 

→   Volkswagens campagne rond elektrische voertuigen: 20 volledig elektrische voertuigen tegen 2025

 

The I.D. VIZZION zet Volkswagens aanspraak op individuele mobiliteit in de toekomst kracht bij. Dankzij zijn elektrische aandrijving is deze auto schoon in gebruik. Zijn automatische rijfuncties maken hem veilig en aanzienlijk comfortabeler. In één beweging bewijst deze innovatieve concept-car op het internationale autosalon van Genève ook hoe elegant en emotioneel geladen het design van een auto voor de toekomst kan zijn. In de I.D. VIZZION heerst een compleet nieuwe rijsensatie en manier van samenzijn, want hij stelt het zonder stuurwiel of zichtbare bedieningselementen.

De grootste campagne voor nieuwe modellen en vernieuwende producten in de geschiedenis van Volkswagen snijdt een nieuw hoofdstuk aan. Na de voorstelling van de eerste volledig elektrische voertuigen binnen de nieuwe I.D.-familie pakt het merk Volkswagen nu voor het eerst uit met een concept voor een autonoom rijdende auto. Op dit ogenblik boekt Volkswagen op alle vlakken vooruitgang in de ontwikkeling van moderne voertuigen. Het doel is duidelijk: innovatie technologie toepassen om de auto milieuvriendelijker te maken, veiliger en aanzienlijk vernuftiger en comfortabeler. Dankzij deze nieuwe kwaliteiten zal de auto aan betekenis winnen en bijdragen tot de mobiliteit van morgen. Bovendien kan het gebruik van dit voertuig beschikbaar worden gesteld aan klantengroepen die vandaag, bijvoorbeeld omwille van hun leeftijd, geen gebruik kunnen maken van een auto.

De nieuwe I.D. VIZZION concept-car is de vierde telg uit de Volkswagen I.D.-familie. Met zijn innovatieve technologie, zijn volautomatisch bedieningsconcept en zijn elegante vormgeving geeft de premium berline aan welke richting Volkswagen volgt inzake technologie en het design van zijn toekomstige elektrische modellen.

Voor de binnenzijde van de I.D. VIZZION hebben de ingenieurs systematisch gebruik gemaakt van het potentieel dat autonoom rijden biedt. De ‘digitale chauffeur’ en zijn vele rijhulpsystemen nemen de controle over het voertuig over, zonder stuurwiel of zichtbare bedieningselementen. Voor de ‘bestuurder’ en de passagiers betekent dit een nieuwe dimensie inzake veiligheid en comfort. De concept-car rijdt, stuurt en navigeert autonoom door het verkeer zodat de inzittenden hun tijd tijdens de rit helemaal vrij kunnen invullen. Een virtuele gastheer waarmee de passagiers communiceren via stem- en gebarenbediening, kent de persoonlijke voorkeuren van de gasten aan boord – met dank aan een volledige inbedding in het digitale ecosysteem – en past zich aan ieder van die individuen aan.

Het systeemvermogen voor de 5,11 meter lange I.D. VIZZION bedraagt 225 kW. Zijn topsnelheid bedraagt 180 km/u. Het lithium-ionbatterijpakket van 111 kWh biedt een rijbereik tot 665 kilometer, energierecuperatie tijdens het remmen meegerekend. De twee elektrische motoren krijgen een intelligente sturing mee voor maximale efficiëntie. Het vermogen van de motoren wordt naar de vier wielen van de berline gestuurd.

De I.D. VIZZION bewijst duidelijk het enorme potentieel van de volledige elektrische aandrijfstructuur van Volkswagen. Deze laatste vormt de technologische ruggengraat van de elektrische Volkswagens van de toekomst. Deze structuur weet een ruim rijbereik en maximale ruimtebenutting te combineren tegen een optimale kostprijs. Tegen 2025 wil het merk meer dan 20 elektrische voertuigen op de markt brengen. Zo brengt Volkswagen in 2020 de I.D. op de markt, een volledig elektrisch compact model. Die wordt op de voet gevolgd door een nieuwe elektrische SUV, de I.D. CROZZ, en door de I.D. BUZZ, een ruime berline.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy