World première at Geneva Motor Show: First glimpse of the new Golf GTD

World première at Geneva Motor Show: First glimpse of the new Golf GTD

Volkswagen will celebrate the world première of the Golf GTD at the Geneva International Motor Show from 5 to 15 March. Among the technical highlights is the most powerful and – thanks to twin dosing – cleanest turbo diesel injection (TDI) engine ever to be installed in a Golf. It harmonises the confident dynamism of the Golf GTD together with higher efficiency and lowest emissions. The charismatic design of the Golf GTD reflects a unique combination of dynamism and self-confidence.

The diesel top-of-the-range version, based on the new eighth generation of the Golf, will carry the long tradition of the GTD into the future. In 1982, Volkswagen presented the very first Golf GTD. At that time, Volkswagen brought new excitement into the compact class with its turbo diesel and other equally sporty features, like in the Golf GTI Mk1.

And almost four decades later, this same dynamic concept is still going strong: Once again, Volkswagen will introduce one of the most economical and at the same time sporty compact models to the market with its Golf GTD. A significant increase in performance is accompanied by lowest emissions: The Performance TDI’s efficiency has been significantly optimised and CO2 emissions have been cut even further, all while simultaneously improving responsiveness.

Thanks to a new twin dosing SCR with double AdBlue® injection, NOx emissions will be greatly reduced as compared to its predecessor. This makes the TDI in the new Golf GTD one of the cleanest combustion engines in the world. And by the way, the four-cylinder powerhouse is started by pressing a pulsing button in the completely digitalised cockpit – to the beat of a new era.

Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op www.volkswagen.be

 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy