Volkswagen zet China onder stroom: wereldpremière van de T-Prime Concept GTE in Peking

Volkswagen zet China onder stroom: wereldpremière van de T-Prime Concept GTE in Peking

 

Nieuw SUV-topmodel met plug-in hybride vierwielaandrijving

Zeven nieuwe elektrische en plug-in hybride modellen tegen 2020 

Volkswagen versnelt de ontwikkeling van volledig en deels elektrisch aangedreven modellen. De onderneming plant om in de komende drie tot vier jaar zeven nieuwe elektrische en plug-in hybride modellen op de Chinese markt te brengen. Elk van die modellen moet ook in China geproduceerd worden. Daarnaast zal in China ook een nieuw design- en ontwikkelingscentrum worden opgericht. De op het autosalon van Peking voorgestelde nieuwe modellen illustreren de kracht waarmee Volkswagen de mobiliteit van de toekomst vorm geeft. Het absolute hoogtepunt was de wereldpremière van de T-Prime Concept GTE, een studiemodel voor een baanbrekende topklasse-SUV. Met deze veelzijdige plug-in hybride biedt Volkswagen een eerste vooruitblik op het toekomstige topmodel van het merk. Al aan de vooravond van het salon in Peking werd tijdens de Volkswagen Group Night in wereldpremière de gloednieuwe Magotan voorgesteld; in primeur voor Azië presenteerde Volkswagen ook zijn nieuwe topklasseberline PHIDEON en de emissievrije bestelwagen BUDD-e.

 

De ster in Peking: T-Prime Concept GTE

 

Het studiemodel T-Prime Concept GTE is een Sport Utility Vehicle uit de topklasse. Met zijn plug-in hybride vierwielaandrijving en de mogelijkheid om op ieder terrein volledig emissievrij te rijden maakt deze concept car een sterk statement. Het weergave- en bedieningsconcept is volledig gedigitaliseerd, alle conventionele schakelaars in het interieur werden vervangen door gebaren- en spraakbediening, touchscreens en sensitieve toetsenvlakken. Een absolute primeur in de T-Prime Concept GTE is de Curved Interaction Area – een gebogen infotainmentdisplay dat met de andere weergave- en bedieningselementen versmelt tot de cockpit van de toekomst. De automatische achtversnellingsbak van het studiemodel wordt intuïtief 'by wire' bediend via een glazen vlak.

 

De T-Prime Concept GTE werpt zich op als veelzijdig alternatief voor klassieke voertuigconcepten. Het vierzits SUV-studiemodel combineert het beste uit verschillende werelden: het comfort van een limousine, de ruimte van een break, een superieure trekkracht, de wendbaarheid van een sportwagen dankzij ultramoderne ondersteltechniek en de efficiëntie van een compacte auto dankzij vooruitstrevende aandrijftechnologieën. Een van de vele innovaties is de in elektrische 'E-Mode' volledig geruisloze plug-in hybride aandrijving, die de T-Prime Concept GTE gedurende 50 km volledig emissievrij laat rijden. In GTE-modus toont het 280 kW (381 pk) sterke studiemodel zich echter van zijn meest dynamische kant. De innovatieve technische specificaties van de concept car weerspiegelen zich in het charismatisch-sportieve design.

 

De T-Prime Concept GTE maakt deel uit van een waar SUV-productoffensief, dat dit voorjaar begon met de Europese lancering van de nieuwe Tiguan; in de toekomst zal dat succesmodel voor het eerst ook met een verlengde wielbasis verkrijgbaar zijn. In de klassen hogerop volgen een nieuwe Midsize SUV voor China en de VS, naast de succesvolle Touareg en een voertuig in de stijl van de T-Prime Concept GTE. Onder de Tiguan zullen meteen twee nieuwe SUV-modelreeksen debuteren: in de Golf-klasse komt er een SUV in de stijl van het studiemodel T-ROC. De in maart in Genève voorgestelde T-Cross Breeze toont dan weer wat de mogelijkheden in de Polo-klasse zijn.

 

De nieuwe Magotan

 

Al in juli zal de tot in het kleinste detail nieuw ontworpen Magotan op de markt verschijnen. De limousine is voor het eerst gebaseerd op het modulaire MQB-platform. Het MQB bood de ontwerpers en ingenieurs de mogelijkheid om achterin een ongeëvenaard ruimteaanbod en fascinerende koetswerkproporties te realiseren. Tegelijk deed een waaier aan nieuwe bijstands-, comfort- en infotainmentsystemen zijn intrede in de Magotan. Ook de aandrijving is hightech: drie TSI-motoren met een vermogen van 110 kW (150 pk) tot 162 kW (220 pk) staan garant voor maximale efficiëntie en pure dynamiek.

 

 

Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op www.volkswagen.be. 
 

 

D'Ieteren Group:

Het is ons doel een familie van ondernemingen uit te bouwen die sectoren heruitvinden op zoek naar uitmuntendheid en betekenisvolle impact.

Meer informatie over de Groep D'Ieteren: https://www.dieterengroup.com/...

 

D'Ieteren:

Moving people forward

D’Ieteren speelt een hoofdrol in de maatschappelijke veranderingen die verband houden met uw mobiliteit. In een wereld in volle verandering bereiden wij de toekomst voor. De mobiliteit van morgen moet voor iedereen vlot en duurzaam zijn.

Al  meer dan 215 jaar investeert D’Ieteren, familiale en maatschappelijk betrokken onderneming, onophoudelijk in het onderzoek naar en de uitwerking van geschikte oplossingen om de mobiliteit van eenieder aan te passen aan de dagelijkse realiteit.

Meer informatie over D'Ieteren Automotive: https://www.dieteren.be/nl/

 

© 2021 D'Ieteren Automotive SA/NV.

Alle rechten voorbehouden - Wettelijke bepalingen https://www.dieteren.be/media/rx0pzkmh/wettelijke-informatie.pdf