Volkswagen mourns death of Ferdinand Piëch

Volkswagen mourns death of Ferdinand Piëch

The Volkswagen Group mourns its longtime CEO and Supervisory Board Chairman Prof. Dr. Ferdinand Piëch. On behalf of all 660,000 employees, the Supervisory Board and the Management Board express their sincere condolences to the family and pay tribute to Piëch’s great service to Volkswagen, the Group brands, and the development of the automobile as a whole.

The Volkswagen Group mourns its longtime CEO and Supervisory Board Chairman Prof. Dr. Ferdinand Piëch. On behalf of all 660,000 employees, the Supervisory Board and the Management Board express their sincere condolences to the family and pay tribute to Piëch’s great service to Volkswagen, the Group brands, and the development of the automobile as a whole.tt

Hans-Dieter Pötsch, Chairman of the Supervisory Board of Volkswagen Aktiengesellschaft: "Ferdinand Piëch has written automotive history - as a passionate manager, ingenious engineer, and a visionary entrepreneur. Since the 1960s, he has significantly shaped the development of the automobile, pushing forward the entire industry and above all Volkswagen, transforming the company into a global mobility group. Our company and its people owe Prof. Piëch a lot. With deep respect, we bow to his life's work. We mourn with his family and relatives. And we will always keep him and his life's work in honorable memory. "

Dr. Herbert Diess, CEO of Volkswagen Aktiengesellschaft: "Ferdinand Piëch was bold, entrepreneurially consistent, and technically brilliant. As a young engineer, he has made Porsche a brand in racing through legendary vehicles such as the 917 and the Le Mans victory. Since 1972, he has brought Audi to the next technological level with innovations such as the quattro drive and the TDI engine, and has shaped Audi into a premium brand as CEO. Heading the Volkswagen Group, Ferdinand Piëch has advanced its internationalization, the integration of Bentley, Lamborghini and Bugatti into the Group, and has led our volume brands to international competitiveness through a consistent platform strategy. He integrated Scania and MAN into the Group, laying the foundation for a globally competitive commercial vehicle supplier. Technologically, he and his development teams have repeatedly gone beyond the limits of the feasible: from the first one-liter car in the world to the Bugatti Veyron with 1,001 hp. Above all, Ferdinand Piëch brought quality and perfection down to the last detail in the automotive industry, deeply anchoring it in the Volkswagen DNA. I look with gratitude and great respect at his life’s work.”

Prof. Dr. Piëch began his career in 1972 at Audi AG. Since 1988, he was CEO of Audi AG, before taking over the position of CEO of Volkswagen Aktiengesellschaft in 1993. In 2002, Piëch was elected Chairman of the Supervisory Board of Volkswagen Aktiengesellschaft. In 2015, he resigned from his mandates in the Volkswagen Group.

In commemoration of Ferdinand Piëch, the flags are set to half-mast in various Volkswagen locations, including Wolfsburg and Dresden.

 

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy