Volkswagen Commercial Vehicles onthult nieuwe kampeerwagen op het Caravan Salon 2018

Volkswagen Commercial Vehicles onthult nieuwe kampeerwagen op het Caravan Salon 2018

 

  • Nieuwe kampeerwagen op basis van de Crafter, met verhoogd dak, slaapruimte achterin en badkamer
  • Definitief productiemodel op basis van de California XXL conceptcar van vorig jaar

Volkswagen Commercial Vehicles is vertrokken van de California XXL conceptcar uit 2017 en heeft hem ontwikkeld tot een volledig productierijpe kampeerwagen. Het bedrijf stelt de nieuwe kampeerwagen op basis van de Crafter voor op het Caravan Salon 2018 in Düsseldorf (van 24 augustus tot 2 september).

De productieversie van de nieuwe kampeerwagen volgt het heldere, frisse ontwerp van de California XXL conceptcar. Het design verwijst ook naar de iconische California-kampeerwagen op basis van de T6 en zal eveneens verkrijgbaar zijn met een- of tweekleurige lak.

Typische kenmerken van de interieurinrichting zijn onder meer felle kleuren en praktische oplossingen. De achterin geïntegreerde badkamer (inclusief douche en toilet), keukenblokken en slaapruimte zijn bijzonder weldoordacht en afgestemd op het leven onderweg.

De Volkswagen California werd in 1988 gelanceerd op basis van de toenmalige derde generatie van het 'VW-busje'. Volkswagen Commercial Vehicles bouwt de huidige California op basis van de zesde generatie van de Transporter. Onlangs werden zowel de 30e verjaardag van de productiestart als de mijlpaal van de 100.000e California gevierd. Hiermee is de California de succesvolste kampeerwagen ooit.

Volkswagen Commercial Vehicles heeft nu dezelfde waarden gehanteerd om een nieuwe kampeerwagen te ontwikkelen op basis van de grote broer van de Transporter.

Meer details over de nieuwe kampeerwagen van Volkswagen Commercial Vehicles volgen in de aanloop naar het Caravan Salon in Düsseldorf.

Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy