Volkswagen bundelt krachten met "Obi-Wan Kenobi" voor de lancering van de nieuwe volledig elektrische ID. Buzz
- Volkswagen lanceert samenwerking met de nieuwe gelimiteerde Star Wars-serie "Obi-Wan Kenobi"
- Volkswagen Board Member voor Sales, Marketing en After Sales Klaus Zellmer: "We verenigen twee sterke wereldmerken in deze samenwerking"
- Toonaangevend acteur Ewan McGregor wordt merkambassadeur voor Volkswagen
- Content geproduceerd in samenwerking met Lucasfilm en Industrial Light & Magic
Wolfsburg- Volkswagen geeft een nog sterkere emotionele lading aan zijn merk en geeft een verdere impuls aan zijn wereldwijde e-strategie. Het bedrijf lanceert verkoopactiviteiten voor zijn iconische bestelwagen, de ID. Buzz met een opvallende samenwerking met "Obi-Wan Kenobi"; de gloednieuwe gelimiteerde Star Wars-serie die op 27 mei 2022 naar Disney+ komt. De campagne gaat van start met een specifieke advertentie gemaakt in samenwerking met Lucasfilm en Industrial Light & Magic met de ID. Buzz en enkele bekende Star Wars-personages, evenals hoofdrolspeler Ewan McGregor, die ook merkambassadeur wordt voor Volkswagen.
"We verenigen twee sterke wereldmerken in deze samenwerking en generaties fans die zijn opgegroeid met hun respectievelijke iconen. We zijn erg blij met deze unieke, creatieve samenwerking. Ewan McGregor is de perfecte match als zijnde een fervent fan van Volkswagen sinds zijn kindertijd, dagelijkse bestuurder en verzamelaar van Volkswagens. Zijn betrokkenheid vergroot niet alleen de bekendheid van ons merk maar voegt ook authenticiteit toe aan onze berichtgeving. Ik verwelkom Ewan als onze nieuwste merkambassadeur omdat hij ons fascinerende verleden perfect verbindt met ons streven naar een CO2-neutrale toekomst", aldus Klaus Zellmer, Volkswagen Board Member voor Sales, Marketing en After Sales.