Eerste SUV-cabriolet van het merk: Volkswagen-bestuur bevestigt cabrioversie voor T-Roc

Eerste SUV-cabriolet van het merk: Volkswagen-bestuur bevestigt cabrioversie voor T-Roc

 

  • Productie van de SUV-cabriolet start in 2020 in Osnabrück
  • Volkswagen investeert 80 miljoen euro in de productie
  • Deze versie zet het cabrioverhaal in Osnabrück voort
  • Nieuw model garandeert capaciteitsbenutting en werkgelegenheid

 

Startschot voor een nieuwe cabriolet op basis van de T-Roc: Volkswagen brengt in het kader van zijn grote modeloffensief de eerste SUV-cabriolet van het merk op de markt. Het model gaat in de eerste helft van 2020 in productie in Osnabrück. De toezichtsraad van Volkswagen heeft immers ingestemd met de vereiste investering van 80 miljoen euro in de productie. Met deze beslissing breit het bedrijf een vervolg aan het cabriosuccesverhaal van het team in Osnabrück en stelt het de werkgelegenheid daar veilig.

 

Dr. Herbert Diess, CEO van het merk Volkswagen: “Volkswagen ontwikkelt zich tot een SUV-merk. Vandaag al verzet de T-Roc de bakens bij de compacte SUV’s. Met de T-Roc Cabrio voegen we daar nog een variant met een hoge emotionele factor aan toe.  Wat mij vooral vreugdevol stemt, is dat we daarbij kunnen rekenen op de decennialange ervaring met cabrio’s van het team van Osnabrück. Dat biedt de fabriek meteen ook mooie toekomstperspectieven.”

 

De SUV’s van Volkswagen spelen vandaag een cruciale rol in de groei van het hoofdmerk van de groep. Met 720.000 geleverde exemplaren was de Tiguan in 2017 een van de tien bestverkochte voertuigen ter wereld en een van de drie meest succesvolle SUV’s. Tegen 2020 wil het merk zijn SUV-aanbod wereldwijd uitbreiden tot 20 modellen. Tegen dan moet ongeveer 40 procent van de verkochte Volkswagens een SUV zijn. Met deze nieuwe cabrio op basis van de T-Roc zal Volkswagen zijn aanwezigheid in het segment van de compacte SUV’s nog meer versterken. De compacte SUV’s vormen een van de snelst groeiende segmenten van de autosector.

 

Met de investering van meer dan 80 miljoen euro in de productie van de nieuwe cabrio worden de productietechnologieën, de montageruimten en de logistieke zones in Osnabrück grondig gemoderniseerd. Voor de opstartfase van de productie is een volume van 20.000 voertuigen per jaar gepland.

 

Met de nieuwe cabrioversie van de T-Roc introduceert Volkswagen een open koetswerk in het vandaag bijzonder sterk groeiende SUV-segment. Daarmee knoopt Volkswagen aan bij zijn bijna 70 jaar oude cabriotraditie. De oorspronkelijke versie van de T-Roc werd eind 2017 met succes op de Europese markt geïntroduceerd. Tot op heden zijn meer dan 40.000 bestellingen genoteerd.

 

Volkswagen Osnabrück GmbH telt vandaag ongeveer 2.300 werknemers. In 2017 werden op drie productielijnen meer dan 76.000 auto’s gebouwd. Vandaag lopen er de Volkswagen Tiguan en Porsche Cayman van de band. Daarnaast neemt Volkswagen Osnabrück een deel van het lakwerk voor de ŠKODA Fabia voor zijn rekening. Sinds de productiestart van Volkswagen Osnabrück GmbH in 2011 zijn er meer dan 280.000 auto’s gebouw.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy