Volkswagen bekroond voor zijn innovaties

Volkswagen bekroond voor zijn innovaties

Volkswagen werd voor het derde opeenvolgende jaar bekroond met de prijs voor de meest innovatieve volumemerk in de autoindustrie. Het Duitse merk werd ook bekroond met andere prijzen in de categorieën alternatieve motoren, autonoom rijden, veiligheid en conventionele motoren. Deze prijzen worden jaarlijks uitgereikt door het Center of Automotive Management (een onafhankelijk wetenschappelijk instituut) in samenwerking met het auditkantoor PricewaterhouseCoopers

"We blijven onze voertuigen verder ontwikkelen in het kader van het algemeen belang en we willen de nieuwste innovaties voor alle automobilisten beschikbaar maken", legt Dr. Frank Welsch uit, lid van het directiecomité van Volkswagen Passenger Cars en verantwoordelijk voor de technische ontwikkeling.

Volkswagen heeft het afgelopen jaar maar liefst 62 innovaties ontwikkeld, wat bewijst dat het inderdaad het meest innovatieve volumemerk in de autoindustrie is. Bij deze innovaties zit ook de Volkswagen Arteon met het optionele Emergency Assist 2.0-systeem met rijstrookwisselfunctie, de Golf 1.5 TSI met zijn eco-coasting functie en de partikelfilter voor de up! GTI.

In de categorie alternatieve motorisaties heeft de studie de aandacht gevestigd op een twaalftal innovaties van Volkswagen, waaronder de nieuwe versie van de e-Golf die aanzienlijk meer rijbereik en vermogen kreeg en de aardgasversie van de Polo (TGI) met een erg lage CO2-emissie.

Het pionierskarakter van het merk Volkswagen werd ook op het vlak van veiligheid en autonoom rijden geprezen. De jury bekroonde de Arteon; dit is het eerste model dat is uitgerust met een noodhulpsysteem dat andere weggebruikers waarschuwt wanneer de bestuurder om gezondheidsredenen de wagen niet langer kan besturen. Het voertuig zal indien nodig automatisch naar de rechter rijstrook sturen en vervolgens stoppen.

Volkswagen won ook in de categorie van conventionele motoren. Enkele innovaties die hier naar voor worden geschoven, zijn het onderzoek van het merk naar een dubbele SCR-katalysator (een wereldprimeur) of de installatie van een partikelfilter op de benzinemotor van de up! GTI en de Arteon. Deze primeur gaat ook gepaard met een aanzienlijke daling van het verbruik.

 

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy