Update voor de iconische reisauto: Volkswagen Commercial Vehicles gunt eerste blik op de nieuwe California 6.1

Update voor de iconische reisauto: Volkswagen Commercial Vehicles gunt eerste blik op de nieuwe California 6.1

  • Nieuw en comfortabeler: doorontwikkeld interieur en nieuw display voor de camperfuncties
  • Nieuw en geconnecteerd: voor het eerst een digitale cockpit en online infotainmentsystemen met geïntegreerde e-sim
  • Nieuw en spitser: charismatisch design van de neus is een vertaling van het toekomstige California-DNA
  • Nieuw en veilig: Side Wind Assist, Lane Assist en flankbescherming zorgen voor extra veiligheid
 

Volkswagen Commercial Vehicles onthult de eerste schetsen en informatie over de nieuwe California 6.1. De update van de iconische reisauto is veelvoudig: het interieur van de camper werd doorontwikkeld, de multifunctionele camperbediening in de dakconsole werd nieuw ontworpen en gedigitaliseerd, nieuwe rijhulpsystemen zorgen voor extra veiligheid en comfort, een nieuwe infotainmentgeneratie met geïntegreerde e-sim laat de wereld van de mobiele onlinediensten binnen en voor het eerst is er de mogelijkheid om voor digitale instrumenten te kiezen (Digital Cockpit). Visueel markant: de geheel nieuw ontworpen voorkant van de California 6.1.

 

Met meer dan 18.000 verkochte exemplaren per jaar (2018) is de California de nummer 1 van de campers. Camper en tegelijkertijd bestelwagen. Net zo goed voorbestemd voor de grote reis als voor de ritten van alledag. Een allrounder. Vandaag heeft Volkswagen Commercial Vehicles de bestseller verder ontwikkeld. Het woon- en slaapgedeelte van de reisauto werd daarbij behoedzaam doorontwikkeld en geoptimaliseerd. Bestuurder en passagiers nemen plaats voor een nieuw vormgegeven dashboard met nieuwe instrumenten (analoog of optioneel voor het eerst digitaal) alsook nieuwe online infotainmentsystemen.

 

Zoals de in het voorjaar voorgestelde Multivan 6.1 krijgt voortaan ook de nieuwe California 6.1 een elektromechanische stuurbekrachtiging. Hiermee brengt Volkswagen Commercial Vehicles talrijke nieuwe rijhulpsystemen aan boord van de camper zoals de rijstrookassistent Lane Assist, een flankbescherming en de Trailer Assist die het maneuvreren met een aanhangwagen tot kinderspel maakt. Bovendien maakt de Side Wind Assist reizen met de California 6.1 nog veiliger.

 

De nieuwe California T6.1 komt op de markt met een uiterst efficiënte 2.0 turbodiesel met een vermogen tot 199 pk (146 kW). De wereldpremière van de nieuwe campergeneratie zal einde augustus op het caravansalon in Düsseldorf plaatsvinden.

 

 

  1. Het voertuig is momenteel nog niet te koop.
Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy