The New Polo

The New Polo

The Polo has been an integral part of the small car segment since 1975, and is one of the most successful models in its class – not just in Germany, but in many markets worldwide. Around 18 million units have been sold to date. Volkswagen is continuing its product history of over 45 years with the new Polo, and will celebrate the virtual world première on Thursday, 22 April at 11 am.

Whether as the notchback version in the 1970s, legendary Polo Coupé G40, trendy Cross Polo, natural gas-driven Polo TGI or extremely sporty Polo GTI, Volkswagen has produced pioneering, economical, sporty and sometimes unconventional Polo models over the course of decades. Just as it did with the Golf, Volkswagen managed the almost impossible in terms of design: it created a small car that is chic and features timeless design, and placed it in a price-sensitive segment across all generations of the Polo. The new version of the Polo also continues this evolution. Sketches showing the new light strips and LED headlights in the front grille give an initial impression of its optimised design.

Extensive information will soon be available as the virtual world première of the new Polo will be held this Thursday, 22 April, at 11 am. This much is clear already: as well as the design, the structure of the offering in this best-seller has also been revised. New technologies are finding their way in, instruments are becoming more digital and, thanks to greater networking, the inhabitants are “always on” – so the success story of this vehicle can continue.

 

 

Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Story image
Polo Footage Polo_FL_Footage_Preview-HD.mp4 - 1 GB

 

About Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (Belgique) réservée à l'usage des journalistes.

Copyright: textes et photos libres de droits pour utilisation rédactionnelle. Toute autre utilisation des textes et des photos n'est pas autorisée. Les informations relatives aux prix et aux équipements sont données à titre indicatif seulement. Les informations pour le marché belge se retrouvent sur le site:  www.volkswagen.be 


D'Ieteren Group:

Notre mission est de bâtir une famille d’entreprises qui réinventent leur industrie, en recherche d’excellence et d'un impact significatif.

Plus d'informations au sujet du Groupe D'Ieteren:  https://www.dieterengroup.com/...


D'Ieteren :

Moving people forward

D’Ieteren est un acteur clé dans les changements de société liés à votre mobilité. Dans un monde en pleine mutation, nous préparons l’avenir. La mobilité de demain, nous la voulons fluide et durable pour tous.

Depuis 215 ans, D’Ieteren, entreprise familiale et citoyenne s’investit sans cesse dans la recherche et la mise en place de solutions adaptées pour transformer la mobilité de chacun au quotidien.

Plus d'informations au sujet de D'Ieteren Automotive:  https://www.dieteren.be/fr/



Information relative aux données personnelles et à leurs traitements:  www.dieteren.be/fr/privacypolicy