The eighth generation of an icon: World première of the new Golf GTI in Geneva

The eighth generation of an icon: World première of the new Golf GTI in Geneva

World première with impact: When Volkswagen launched the first Golf GTI 45 years ago at the International Motor show (IAA) in Frankfurt, no one could have guessed that the three letters G, T and I would go on to identify an icon. But that is exactly what happened. Anyone referring to GTI today is talking about an icon: the Golf GTI. Now Volkswagen is presenting the eighth generation of this worldwide success at the Geneva International Motor Show from 5 to 15 March. This marks the launch of a pure, intelligent and superior high-tech sports car for the digital age.

The GTI’s secret of success is that its DNA has never changed. It still has a clean design, front-wheel drive, the most agile running gear, a powerful petrol engine, insignias like the red stripe in the radiator grille, and chequered seat covers. But the Golf GTI also became an icon because Volkswagen continually reinvented it, all along combining tradition with innovation. And that’s also the case in 2020. Volkswagen has digitalised and networked the new Golf GTI, catapulting it into the future with a multitude of intelligent assistance systems and a both powerful and stylish design.

The new Golf GTI is one of the first compact sports cars to communicate via Car2X with other vehicles, taking safety to a whole new level. As the first sports car in its class, the Golf GTI can be driven with Travel Assist up to a speed of 210 km/h. This is the first generation of Golf GTI to have a completely digitalised interior landscape of displays and controls. The new generation also has both the red stripe on the radiator grille and an optional LED crossbar integrated in the daytime running lights.

The power delivery of the GTI turbo engine will exceed expectations. The same can be said of the running gear, which can be set precisely by the driver in conjunction with a new DCC generation (adaptive chassis control). Some things have remained the same, however: the perfect ergonomics of the standard chequered sports seats. And so once again the true essence of a compact sports car is unveiled – and will make its debut in Geneva.

Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op www.volkswagen.be

 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy