Volkswagen Arteon De nieuwe ‘Premium’ coupé van Volkswagen

Volkswagen Arteon De nieuwe ‘Premium’ coupé van Volkswagen

Volkswagen versterkt zijn gamma met een nieuw topmodel: de Arteon, die zich positioneert boven de Passat en zal worden voorgesteld op het Salon International de l'Automobile in Genève (van 9 tot 19 maart). 

 

De ontwerpers van de Arteon hadden een duidelijk objectief voor ogen: een avant-garde design combineren met een hoog niveau van polyvalentie. Het resultaat is een architectuur die een uitzonderlijk genereus en ruim interieur biedt, met veel plaats voor het hoofd en de benen, zowel voor- als achteraan. Een hoogstandje voor een voertuig met zulke ranke vormen.

Aan de buitenkant valt een onuitgegeven stilistische identiteit ter hoogte van de voorzijde op, waarin de LED-koplampen, de 3D-dagrijlichten, de verchroomde grille en de motorkap tot één enkel geheel versmelten. In dezelfde stijl springt de brede gordellijn in het oog, die het horizontale karakter en de kracht van de Arteon versterkt.

De top coupé van Volkswagen verhult ook andere karakteristieke elementen, voornamelijk met betrekking tot de uitrusting en rijhulpsystemen die hun marktdebuut maken in – en meestal voorbehouden blijven aan - topluxewagens. Deze grote prestigeberline wordt in maart voorgesteld en komt vanaf de zomer op de markt.

 

 

 

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy