The countdown has begun for an extensive Golf update:

The countdown has begun for an extensive Golf update:

 

•The history of this German bestseller features many recordbreaking milestones
•For 42 years a Golf has been sold every 40 seconds around theworld

Wolfsburg, 13 October 2016 – The countdown has begun: in early November, 
Volkswagen will be introducing a major update for its most successful model – the Golf. 
This bestseller has been around for more than four decades. An entire generation has been named 
after it as Generation X is known as “Generation Golf” in Germany. No other European car has sold better. 
By the end of last year, 32,590,025 Golf cars had been sold. In effect, therefore, 
over the last 42 years someone, somewhere in the world decides to buy a new Golf every 40 seconds. 
Record-breaking statistics like these have shaped the car's history. 
And Volkswagen democratises progress to this very day with the Golf.

•32,590,025 vehicles by the end of 2015 – the Volkswagen Golf is themost successful European car ever.
•21,517,415 vehicles – 2002 saw Golf sales overtake the hithertomost successful car in the world: the Beetle.
•10,000,000 vehicles – by 1988 the Golf had already broken throughthe ten million vehicles barrier.
•1,000,000 km – in 2003, a Golf Mk1 driver broke through one millionkilometres on the clock. More “millionaires” followed.
•€188,938 – the most expensive Golf (Generation IV) was auctioned in 2005; the first owner was Pope Benedict XVI.
•€10,156 – the German Chancellor Angela Merkel's first Golf(Generation II) was auctioned in 2012.
•2,120 Golf cars per day – this works out at more than two thousandnew Golf cars being produced and sold every day for four decades.
•730 days for the first million – only two years after its debut, themillionth unit of the first Golf was delivered.
•650 PS for the enthusiasts – the most powerful Golf ever was the GTIW12-650. It was presented in 2007 at the GTI meet at Wörthersee.
•155 countries – today the Golf is manufactured in five factories(Brazil, China, Germany, Mexico) and exported to 155 countries.
•5 drive worlds – the Golf is the only car in the world which isavailable with

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy