The countdown has begun for an extensive Golf update:

 

•The history of this German bestseller features many recordbreaking milestones
•For 42 years a Golf has been sold every 40 seconds around theworld

Wolfsburg, 13 October 2016 – The countdown has begun: in early November, 
Volkswagen will be introducing a major update for its most successful model – the Golf. 
This bestseller has been around for more than four decades. An entire generation has been named 
after it as Generation X is known as “Generation Golf” in Germany. No other European car has sold better. 
By the end of last year, 32,590,025 Golf cars had been sold. In effect, therefore, 
over the last 42 years someone, somewhere in the world decides to buy a new Golf every 40 seconds. 
Record-breaking statistics like these have shaped the car's history. 
And Volkswagen democratises progress to this very day with the Golf.

•32,590,025 vehicles by the end of 2015 – the Volkswagen Golf is themost successful European car ever.
•21,517,415 vehicles – 2002 saw Golf sales overtake the hithertomost successful car in the world: the Beetle.
•10,000,000 vehicles – by 1988 the Golf had already broken throughthe ten million vehicles barrier.
•1,000,000 km – in 2003, a Golf Mk1 driver broke through one millionkilometres on the clock. More “millionaires” followed.
•€188,938 – the most expensive Golf (Generation IV) was auctioned in 2005; the first owner was Pope Benedict XVI.
•€10,156 – the German Chancellor Angela Merkel's first Golf(Generation II) was auctioned in 2012.
•2,120 Golf cars per day – this works out at more than two thousandnew Golf cars being produced and sold every day for four decades.
•730 days for the first million – only two years after its debut, themillionth unit of the first Golf was delivered.
•650 PS for the enthusiasts – the most powerful Golf ever was the GTIW12-650. It was presented in 2007 at the GTI meet at Wörthersee.
•155 countries – today the Golf is manufactured in five factories(Brazil, China, Germany, Mexico) and exported to 155 countries.
•5 drive worlds – the Golf is the only car in the world which isavailable with

Press-Release-1-Golf-Story.pdf

PDF - 76 Kb

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (Belgique) réservée à l'usage des journalistes.

Copyright: textes et photos libres de droits pour utilisation rédactionnelle. Toute autre utilisation des textes et des photos n'est pas autorisée. Les informations relatives aux prix et aux équipements sont données à titre indicatif seulement. Les informations pour le marché belge se retrouvent sur le site:  www.volkswagen.be 

 

D'Ieteren Group:

Notre mission est de bâtir une famille d’entreprises qui réinventent leur industrie, en recherche d’excellence et d'un impact significatif.

Plus d'informations au sujet du Groupe D'Ieteren:  https://www.dieterengroup.com/...

 

D'Ieteren :

Moving people forward

D’Ieteren est un acteur clé dans les changements de société liés à votre mobilité. Dans un monde en pleine mutation, nous préparons l’avenir. La mobilité de demain, nous la voulons fluide et durable pour tous.

Depuis plus de 215 ans, D’Ieteren, entreprise familiale et citoyenne s’investit sans cesse dans la recherche et la mise en place de solutions adaptées pour transformer la mobilité de chacun au quotidien.

Plus d'informations au sujet de D'Ieteren Automotive:  https://www.dieteren.be/fr/

 

© 2021 D'Ieteren Automotive SA/NV. Tous droits réservés / Notice légale: https://www.dieteren.be/media/u4sb35jt/informations-l%C3%A9gales.pdf