The countdown has begun for an extensive Golf update:

The countdown has begun for an extensive Golf update:

 

•The history of this German bestseller features many recordbreaking milestones
•For 42 years a Golf has been sold every 40 seconds around theworld

Wolfsburg, 13 October 2016 – The countdown has begun: in early November, 
Volkswagen will be introducing a major update for its most successful model – the Golf. 
This bestseller has been around for more than four decades. An entire generation has been named 
after it as Generation X is known as “Generation Golf” in Germany. No other European car has sold better. 
By the end of last year, 32,590,025 Golf cars had been sold. In effect, therefore, 
over the last 42 years someone, somewhere in the world decides to buy a new Golf every 40 seconds. 
Record-breaking statistics like these have shaped the car's history. 
And Volkswagen democratises progress to this very day with the Golf.

•32,590,025 vehicles by the end of 2015 – the Volkswagen Golf is themost successful European car ever.
•21,517,415 vehicles – 2002 saw Golf sales overtake the hithertomost successful car in the world: the Beetle.
•10,000,000 vehicles – by 1988 the Golf had already broken throughthe ten million vehicles barrier.
•1,000,000 km – in 2003, a Golf Mk1 driver broke through one millionkilometres on the clock. More “millionaires” followed.
•€188,938 – the most expensive Golf (Generation IV) was auctioned in 2005; the first owner was Pope Benedict XVI.
•€10,156 – the German Chancellor Angela Merkel's first Golf(Generation II) was auctioned in 2012.
•2,120 Golf cars per day – this works out at more than two thousandnew Golf cars being produced and sold every day for four decades.
•730 days for the first million – only two years after its debut, themillionth unit of the first Golf was delivered.
•650 PS for the enthusiasts – the most powerful Golf ever was the GTIW12-650. It was presented in 2007 at the GTI meet at Wörthersee.
•155 countries – today the Golf is manufactured in five factories(Brazil, China, Germany, Mexico) and exported to 155 countries.
•5 drive worlds – the Golf is the only car in the world which isavailable with

A propos de Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (Belgique) réservée à l'usage des journalistes.

Copyright: textes et photos libres de droits pour utilisation rédactionnelle. Toute autre utilisation des textes et des photos n'est pas autorisée


Fondé en 1805, le groupe D’Ieteren vise, à travers plusieurs générations familiales, la croissance et la création de valeur en poursuivant une stratégie à long terme pour ses activités et en soutenant leur développement en tant que leader de leur secteur ou dans leurs géographies. Le groupe possède actuellement trois activités articulées autour de marques fortes :

- D’Ieteren Auto distribue en Belgique les véhicules des marques Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche et Yamaha. Il est le premier distributeur de voitures en Belgique avec une part de marché d’environ 21% et 1,2 million de véhicules en circulation fin 2017. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 3,3 milliards d’euros et 85,9 millions d’euros en 2017.

- Belron (détenu à 54,85%) fait la différence pour ses clients en prenant en charge leurs problèmes quotidiens avec soin et professionnalisme. Il est le leader mondial de la réparation et du remplacement de vitrage de véhicules à travers plus de dix marques principales, dont Carglass®, Safelite® AutoGlass et Autoglass®. De plus, il gère les demandes d’indemnisation concernant les vitres de véhicules et autres pour le compte des clients des assurances. Belron étend actuellement son offre de services à la résolution des problèmes de personnes ayant besoin d’assistance pour réparer leur véhicule ou leur habitation. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,5 milliards d’euros et 189,8 millions d’euros en 2017.

- Moleskine (détenu à 100%) est une marque aspirationnelle invitant à l’exploration et l’expression d’un style de vie, qui regroupe toute une famille d'objets iconiques tels que le légendaire carnet Moleskine et des accessoires d’écriture, de voyage et de lecture, à travers une stratégie de distribution multicanal dans plus de 115 pays. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 155 millions d’euros et 25 millions d’euros en 2017.

Information relative aux données personnelles et à leurs traitements:  www.dieteren.be/fr/privacypolicy