Special service for journalists: “Volkswagen live” broadcasts from the IAA 2019 for the first time

Special service for journalists: “Volkswagen live” broadcasts from the IAA 2019 for the first time

For the first time, Volkswagen will report live from a motor show with a Newsdesk and a TV studio: To kick off the IAA (The Frankfurt Motor Show), the Communications Department will be broadcasting daily from its stand in Hall 3 in Frankfurt am Main, commencing on the evening before the event and on the press days (Sept. 10-11). At the Newsdesk, media representatives will also receive text, image and film materials as well as direct contacts to interview partners. Workstations for journalists can also be used, located at the exhibition stand.

If you can’t be there, you don’t have to miss anything either: All presentations – such as the New Brand Design with the new Volkswagen logo, or the world premiere of ID.31 – can be followed via livestream on the Internet. The Group Night (Monday, Sept. 9), the Volkswagen press conference (Tuesday, Sept. 10) and exclusive talks with board members and other experts will be broadcast from the TV studio via the “Volkswagen live” webcast. In total, five live broadcasts and extensive additional material from the IAA will broadcast important Volkswagen topics, such as interesting information on electric mobility, the ID.3 or the new ID. Family.

“Volkswagen live” – all broadcasts also available as downloads

More than just viewing: As a special service, a download with two camera positions is offered – so every medium can use the optimal image setup. The programs will be available for download on an online landing page specially set up for the IAA. The landing page can be found at:

DE https://volkswagen-newsroom.gomexlive.com/?lang=de
EN https://volkswagen-newsroom.gomexlive.com/?lang=en

Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op www.volkswagen.be

 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy