Publiek snellaadpunt aan het Volkswagen Contact Center

Publiek snellaadpunt aan het Volkswagen Contact Center

Volkswagen stelt een publiek toegankelijk snellaadpunt ter beschikking van de gebruikers van een elektrische wagen. De laadpaal bevindt zich nabij de ingang van het Volkswagen Contact Center, het nationale testrittencentrum van het merk in Kortenberg (adres: Leuvensesteenweg 639, 3071 Erps-Kwerps).

Na een testfase werd dit laadpunt al gebruikt bij de lancering van de testrittencampagne van de e-up! en nadien van de e-Golf.

 

De elektrische Volkswagens kunnen worden opgeladen via een klassiek stopcontact of via een zogenaamde 'Wallbox'. Een volledige oplaadbeurt duurt 8 tot 10 uur, of ongeveer 6 uur via de 'Wallbox'. Via een snellaadpunt zoals aan het Contact Center volstaan 30 minuten om de e-up! of e-Golf tot 80% van zijn maximumcapaciteit op te laden.

 

Het Contact Center en het Technical Training Center, die quasi naast elkaar gelegen zijn, zijn ook de plaats bij uitstek om het personeel van het dealernet op te leiden, zowel voor de verkoop als voor de naverkoop. Zij kunnen maximaal genieten van de infrastructuur en de testvoertuigen in het kader van de voor hen voorziene permanente opleiding.

 

De ontwikkeling van de elektrische mobiliteit is afhankelijk van de beschikbare modellen op de markt, zoals momenteel de e-up! en e-Golf, maar ook van de beschikbaarheid van oplaadpunten op verschillende plaatsen. D'Ieteren gaat op dat vlak een sterk engagement aan, om deze vorm van alternatieve mobiliteit te promoten bij zijn particuliere en fleetklanten.

 

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy