Publiek snellaadpunt aan het Volkswagen Contact Center

Publiek snellaadpunt aan het Volkswagen Contact Center

Volkswagen stelt een publiek toegankelijk snellaadpunt ter beschikking van de gebruikers van een elektrische wagen. De laadpaal bevindt zich nabij de ingang van het Volkswagen Contact Center, het nationale testrittencentrum van het merk in Kortenberg (adres: Leuvensesteenweg 639, 3071 Erps-Kwerps).

Na een testfase werd dit laadpunt al gebruikt bij de lancering van de testrittencampagne van de e-up! en nadien van de e-Golf.

 

De elektrische Volkswagens kunnen worden opgeladen via een klassiek stopcontact of via een zogenaamde 'Wallbox'. Een volledige oplaadbeurt duurt 8 tot 10 uur, of ongeveer 6 uur via de 'Wallbox'. Via een snellaadpunt zoals aan het Contact Center volstaan 30 minuten om de e-up! of e-Golf tot 80% van zijn maximumcapaciteit op te laden.

 

Het Contact Center en het Technical Training Center, die quasi naast elkaar gelegen zijn, zijn ook de plaats bij uitstek om het personeel van het dealernet op te leiden, zowel voor de verkoop als voor de naverkoop. Zij kunnen maximaal genieten van de infrastructuur en de testvoertuigen in het kader van de voor hen voorziene permanente opleiding.

 

De ontwikkeling van de elektrische mobiliteit is afhankelijk van de beschikbare modellen op de markt, zoals momenteel de e-up! en e-Golf, maar ook van de beschikbaarheid van oplaadpunten op verschillende plaatsen. D'Ieteren gaat op dat vlak een sterk engagement aan, om deze vorm van alternatieve mobiliteit te promoten bij zijn particuliere en fleetklanten.

 

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy