New record: Volkswagen produces six million vehicles throughout the world by year-end

New record: Volkswagen produces six million vehicles throughout the world by year-end

 

  • Production record thanks to largest model offensive and growing demand from customers across the globe
  • Volkswagen Jetta, Golf, Santana, Passat and Polo lead rankings
  • More than 60 models in product portfolio
  • Brand produces vehicles at more than 50 plants in 14 countries

By the end of the year, Volkswagen will produce more than six million vehicles, setting a new record. The largest model offensive to date in the history of the Volkswagen Group's core brand and growing demand from customers across the globe have led to the new record. The Volkswagen Jetta, Golf, Santana, Passat and Polo lead the brand's global production rankings.

 

Thomas Ulbrich, Member of the Board of Management of the Volkswagen brand responsible for Production and Logistics, sees a clear signal: "More than six million vehicles produced in 12 months - there is one thing that this shows above all: our plants and employees are continually improving their production competence. We have top teams in production which successfully master growing demand from customers."

This development is driven by the long-standing best-sellers Jetta, Golf, Santana, Passat and Polo, growing demand for the Tiguan and recently launched products such as the new Polo, Arteon and T-Roc. Overseas models have also contributed to the production record. The Chinese Santana sedan is an especially popular model.

The Volkswagen brand produces vehicles at more than 50 plants in 14 countries. Since series production started with the original Beetle 72 years ago, more than 150 million Volkswagens have rolled off the production lines. The brand's global product portfolio now includes over 60 models.

Within the framework of the TRANSFORM 2025+ strategy for the future, the Volkswagen Group's core brand is stepping up its model offensive. In 2017 alone, Volkswagen launched more than 10 new models throughout the world. Over the next few years, the entire product range is to be renewed and expanded in core segments such as SUVs and e-mobility. In this first phase, especially the brand's presence in the SUV segment is to be boosted. By 2020, the brand will offer 19 SUV models throughout the world and will increase the share of SUVs in the overall model range to 40 percent. In the second phase, from 2020 onwards, the brand is to build up a comprehensive family of full-electric vehicles on the basis of an entirely new electric architecture. The I.D. will be the automobile future of Volkswagen. The family will include the I.D., I.D. Crozz and I.D. Buzz. These three models are part of the initial formation which Volkswagen will be introducing at rapid intervals from 2020 onwards to launch its worldwide electric offensive.  In 2025, one million electric Volkswagens are to reach the roads.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy