New record: Volkswagen produces six million vehicles throughout the world by year-end

New record: Volkswagen produces six million vehicles throughout the world by year-end

 

  • Production record thanks to largest model offensive and growing demand from customers across the globe
  • Volkswagen Jetta, Golf, Santana, Passat and Polo lead rankings
  • More than 60 models in product portfolio
  • Brand produces vehicles at more than 50 plants in 14 countries

By the end of the year, Volkswagen will produce more than six million vehicles, setting a new record. The largest model offensive to date in the history of the Volkswagen Group's core brand and growing demand from customers across the globe have led to the new record. The Volkswagen Jetta, Golf, Santana, Passat and Polo lead the brand's global production rankings.

 

Thomas Ulbrich, Member of the Board of Management of the Volkswagen brand responsible for Production and Logistics, sees a clear signal: "More than six million vehicles produced in 12 months - there is one thing that this shows above all: our plants and employees are continually improving their production competence. We have top teams in production which successfully master growing demand from customers."

This development is driven by the long-standing best-sellers Jetta, Golf, Santana, Passat and Polo, growing demand for the Tiguan and recently launched products such as the new Polo, Arteon and T-Roc. Overseas models have also contributed to the production record. The Chinese Santana sedan is an especially popular model.

The Volkswagen brand produces vehicles at more than 50 plants in 14 countries. Since series production started with the original Beetle 72 years ago, more than 150 million Volkswagens have rolled off the production lines. The brand's global product portfolio now includes over 60 models.

Within the framework of the TRANSFORM 2025+ strategy for the future, the Volkswagen Group's core brand is stepping up its model offensive. In 2017 alone, Volkswagen launched more than 10 new models throughout the world. Over the next few years, the entire product range is to be renewed and expanded in core segments such as SUVs and e-mobility. In this first phase, especially the brand's presence in the SUV segment is to be boosted. By 2020, the brand will offer 19 SUV models throughout the world and will increase the share of SUVs in the overall model range to 40 percent. In the second phase, from 2020 onwards, the brand is to build up a comprehensive family of full-electric vehicles on the basis of an entirely new electric architecture. The I.D. will be the automobile future of Volkswagen. The family will include the I.D., I.D. Crozz and I.D. Buzz. These three models are part of the initial formation which Volkswagen will be introducing at rapid intervals from 2020 onwards to launch its worldwide electric offensive.  In 2025, one million electric Volkswagens are to reach the roads.

A propos de Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (Belgique) réservée à l'usage des journalistes.

Copyright: textes et photos libres de droits pour utilisation rédactionnelle. Toute autre utilisation des textes et des photos n'est pas autorisée


Fondé en 1805, le groupe D’Ieteren vise, à travers plusieurs générations familiales, la croissance et la création de valeur en poursuivant une stratégie à long terme pour ses activités et en soutenant leur développement en tant que leader de leur secteur ou dans leurs géographies. Le groupe possède actuellement trois activités articulées autour de marques fortes :

  • D’Ieteren Auto distribue en Belgique les véhicules des marques Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche et Yamaha. Il est le premier distributeur de voitures en Belgique avec une part de marché d’environ 21% et 1,2 million de véhicules en circulation. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,4 milliards d’euros et 113,0 millions d’euros en 2018.
  • Belron (détenu à 54,10 %) a un objectif clair : « faire la différence en s’impliquant avec un soin réel dans la résolution des problèmes des clients ». Leader mondial dans le domaine de la réparation et du remplacement de vitrage de véhicules, Belron opère dans 35 pays par l'intermédiaire d'entreprises détenues à 100 % et de franchises, avec des marques numéro un sur le marché – notamment Carglass®, Safelite® et Autoglass®. De plus, l'entreprise gère les demandes d’indemnisation concernant les vitres de véhicules et autres pour le compte des clients des assurances. Elle a également étendu ses services aux marchés de la réparation et du remplacement automobiles et en cas de dommage immobilier. Le chiffre d'affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,8 milliards EUR et 225,7 millions EUR en 2018.
  • Moleskine (détenu à 100%) est une marque aspirationnelle invitant à l’exploration et l’expression d’un style de vie, qui regroupe toute une famille d'objets iconiques tels que le légendaire carnet Moleskine et des accessoires d’écriture, de voyage et de lecture, à travers une stratégie de distribution multicanal dans plus de 115 pays. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 174,1 millions d’euros et 28,6 millions d’euros en 2018.



Information relative aux données personnelles et à leurs traitements:  www.dieteren.be/fr/privacypolicy