New electric family member: ID. SPACE VIZZION will be presented at the Los Angeles Auto Show

New electric family member: ID. SPACE VIZZION will be presented at the Los Angeles Auto Show

Volkswagen will debut the ID. SPACE VIZZION to the world on the eve of the Los Angeles Auto Show on November 19th 2019—a zero-emissions vehicle for a new era, new thinking and new mobility. The ID. SPACE VIZZION is a wagon of tomorrow that combines the aerodynamic characteristics of a Gran Turismo with the spaciousness of an SUV. Stylistically, the ID. SPACE VIZZION follows the design DNA of the ID. family, yet has a completely independent and progressive character.

 

So far, with our ID. family, we have shown what is possible with electric vehicles in each known car category. With the ID. SPACE VIZZION we create a new, fully electric segment,” says Klaus Bischoff, Head of Volkswagen Design.

The ID. SPACE VIZZION is based on Volkswagen’s Modular Electric Drive Matrix (MEB). The MEB fully exploits the technical possibilities of e-mobility and guarantees long ranges, dynamic driving performance and a whole new level of digital networking.

When it comes to the design, the front and roof sections are particularly precise, with openings for the airstream for aerodynamically optimal design. Thanks to the efficiency of the drive system and impressive aerodynamics, the ID. SPACE VIZZION has a range of up to 590 kilometers (WLTP) or 300 miles (EPA). 

Inside, the study defines a completely new paradigm of intuitive usability with its completely digitized cockpit. The materials are consistently made from sustainable raw materials, such as the new AppleSkin™, an artificial leather with a proportion of residual matter from apple juice production. 

The ID. SPACE VIZZION is a study for the future, but not a dream. The production version will be released in late 2021, and will come in different versions for North America, Europe and China.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 


De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini,
Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het
businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het
aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.


- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van
klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De
onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals
Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam
van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5
miljoen EUR in het boekjaar 2019.


- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch
merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel
distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in
2019.


- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer
30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook
investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy