Laatste testfase van de nieuwe Golf is begonnen

Laatste testfase van de nieuwe Golf is begonnen

  • Ontwikkeling bijna voltooid: Volkswagen test nieuwe Golf(1) intensief met gecamoufleerde prototypen
  • Wereldpremière in de herfst van dit jaar: achtste generatie van de Golf wordt digitaal, smart en geconnecteerd

 

Er staat een nieuwe Golf in de startblokken, de achtste generatie. Het nieuwe design en de digitale innovaties leiden deze bestseller, waarvan intussen al meer dan 35 miljoen exemplaren werden gebouwd, binnen in een nieuw tijdperk: dat van de geëlektrificeerde aandrijving, van het digitale en geconnecteerde interieur, van het geassisteerde rijden en van de online functies en diensten. De Golf van de volgende generatie zal met nieuwe impulsen zijn stempel drukken op dit tijdperk.

De camouflage kan niet verhullen dat onder de zwart-witte lijnen een vijfdeursmodel met krachtige proporties schuilgaat. En het gaat overduidelijk om een Golf, want zijn optische DNA is onmiskenbaar. Wie goed kijkt, ziet bovendien dat in de camouflage het opschrift ‘Golf’ is geïntegreerd. Eén ding valt uit de camouflage echter niet op te maken: hoe de fijne details van het nieuwe design er zullen uitzien. Klaus Bischoff, hoofddesigner bij Volkswagen: “Bepaalde details van de nieuwe Golf kunnen we nog niet prijsgeven. De elegante proporties daarentegen willen we niemand onthouden.“ Hij vult aan: “De achtste generatie wordt een eyecatcher!” We tellen af naar het debuut van deze nummer acht: zijn wereldpremière is al voorzien voor de herfst van dit jaar.

  1. Het voertuig wordt nog niet te koop aangeboden.
Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy