I.D. CROZZ – Volkswagen onthult elektrische cross-over in Shanghai (Update)

I.D. CROZZ – Volkswagen onthult elektrische cross-over in Shanghai (Update)

De I.D.-familie die vorig jaar op het Salon van Parijs werd onthuld, wordt binnenkort aangevuld met een nieuw model dat het midden houdt tussen een SUV en een coupé. Deze conceptcar zal onthuld worden op het salon van Shanghai, dat plaatsvindt van 19 tot 29 april.

 

 

Volkswagen wil andermaal een vernieuwend voertuigconcept toevoegen aan het prille en avantgardistische I.D.-gamma. Deze nieuwe cross-over houdt het midden tussen een SUV en een coupé. Hij rijdt volledig emissievrij en is voorzien van vierwielaandrijving. Hij beschikt bovendien over technologie die toelaat om 100 % autonoom te rijden. Deze conceptcar is de eerste elektrisch aangedreven CUV (crossover utility vehicle) van het merk. Hij combineert elementen van een vierdeurs coupé met die van een SUV (sport utility vehicle).

 

Na de I.D. (die in 2016 in Parijs werd getoond) en de I.D. Buzz (die dit jaar in Detroit te zien was) ontdekken we vandaag het derde model van deze nieuwe generatie ‘zero emission’-voertuigen die het verschil maken met een grote autonomie en een charismatisch design. Net als de andere I.D.-modellen kan deze cross-over overtuigen met zijn unieke interieurconcept dat ergonomie, flexibiliteit, comfort en ruimte uitstraalt en op die manier de lat een stuk hoger legt binnen dit segment.

 

Deze eerste CUV I.D.-concept is een sportief alleterreinvoertuig met vierwielaandrijving en een elektrische aandrijving. Deze CUV voelt zich zowel in een stedelijke omgeving als op ruwer terrein thuis. Het is een actief voertuig met een rijbereik dat niet moet onderdoen voor dat van een wagen met een verbrandingsmotor. Net zoals de I.D. en de I.D. Buzz kan deze nieuwe conceptwagen ook volledig autonoom rijden. Door op het VW-logo op het stuur te drukken, wordt de automatische rijmodus geactiveerd. De wagen anticipeert automatisch op zijn omgeving en op de andere weggebruikers dankzij tal van sensoren, scanners en camera’s.

 

De nieuwe conceptauto past in een wereldwijd productoffensief. Het studiemodel illustreert dat de elektrische voertuigen die Volkswagen tegen 2020 zal aanbieden avant-gardistisch en multifunctioneel zijn. Ze worden bovendien ontwikkeld met het oog op massaproductie.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy