Het merk Volkswagen stelt de nieuwe I.D.CROZZ II voor (update tekst)

Het merk Volkswagen stelt de nieuwe I.D.CROZZ II voor (update tekst)

 

·         Volkswagen CEO Dr. Herbert Diess: “Het is onze taak om moderne technologie ter beschikking te stellen van veel mensen. Eén ding staat daarbij vast: de Golf van de toekomst moet opnieuw een Volkswagen zijn!”

·         Een studiemodel van een doorontwikkelde, uitstootvrije SUV werpt een blik vooruit op het seriemodel voor 2020.

De countdown naar de doorbraak van elektromobiliteit is gestart en 2020 zou het jaar van de ommekeer moeten worden. Het merk Volkswagen van zijn kant, dwingt dit keerpunt af met de ontwikkeling van een nieuwe generatie elektrische voertuigen: I.D.., I.D.BUZZ en I.D.CROZZ. Dr. Herbert Diess, voorzitter van de raad van bestuur van het merk Volkswagen personenwagens, kondigde naar aanleiding van de Volkswagen Group Night aan: “Het is onze taak om moderne technologie ter beschikking te stellen van veel mensen, zeker in tijden van ingrijpende technologische kenteringen. Eén ding staat daarbij vast: de Golf van de toekomst moet opnieuw een Volkswagen zijn!”

Traditioneel staat de vooravond van het internationale autosalon IAA in Frankfurt helemaal in het teken van het Volkswagenconcern en bijgevolg van de richtinggevende nieuwigheden. Voor deze editie pakt het merk Volkswagen in wereldpremière uit met de I.D.CROZZ II. Dit doorontwikkelde, elektrische studiemodel maakt deel uit van de ‘elektrische stroom’ aan nieuwigheden die zich tegen 2020 zal vertalen in drie nieuwe modellen voor het Volkswagen-merkgamma. De I.D.CROZZ II is een crossover van een SUV en een vierdeurscoupé die met het zicht op serieproductie nog verder verbeterd werd. Dat blijkt onder meer uit diverse aanpassingen van het design aan de voor- en achterzijde van deze in ‘Hibiscus Red Metallic’ gelakte conceptauto.

Ook het interieur, de zogeheten Open Space, werd onder handen genomen en doorontwikkeld met een superieur ruimteaanbod en een uiterst flexibel zitconcept. Van een B-stijl is in de I.D.CROZZ II geen sprake meer zodat de grote klap- en schuifdeuren wagenwijd kunnen worden geopend en zelfs het transport van een motorcrossfiets probleemloos mogelijk wordt gemaakt.

Een door Volkswagen nieuw ontwikkeld CleanAir-systeem zorgt ervoor dat de lucht in het interieur altijd zuiver is, ongeacht de kwaliteit van de buitenlucht. De boordcomputer informeert daarbij zowel over de kwaliteit van de lucht in de auto als over de lopende activiteit van het systeem. Bovendien is de I.D.CROZZ II uitgerust met spraakbediening die toelaat om de deuren te openen en te sluiten met een spraakcommando. Ook de volautomatische modus ‘I.D.Pilot’ laat zich via een spraakcommando aan- en uitschakelen.

De I.D.CROZZ II is een sportief opgevatte, van concept interactieve, uitstootvrije allrounder wiens elektrische 4MOTION-vierwielaandrijving net zo goed weet te overtuigen op onverharde wegen als in gure weersomstandigheden. Zowel de voor- als de achteras krijgen een elektromotor terwijl de aandrijfkracht via een elektrische cardanas wordt verdeeld. Met een volgeladen batterij geraakt deze 180 km/u snelle SUV met een systeemvermogen van 225 kW tot 500 kilometer ver (NEFZ). De krachtige accu kan via een snellader op 30 minuten tijd tot 80% van zijn energiecapaciteit worden geladen.

Doordat de batterij in de I.D.CROZZ II centraal geïntegreerd is en de twee aandrijfeenheden voor- en achteraan liggen, ontstaat een ideale gewichtsverdeling. Bijgevolg kan de I.D.CROZZ II bogen op dynamische rijeigenschappen van hetzelfde niveau als een Golf GTI. Daartoe draagt ook de ophanging in aanzienlijke mate bij met elektronisch gestuurde dempers, een nieuw ontwikkelde meerarmige achteras en eveneens nieuw ontwikkelde McPherson-veerpoten.

De op stapel staande generatie I.D.-modellen zal het merkgamma van Volkswagen komen uitbreiden. Vanaf 2020 al start Volkswagen met de compacte, volledig elektrische vierdeurs-I.D. in het Golf-segment, die binnen het SUV-segment meteen zal worden vergezeld van de moderne I.D.CROZZ. Daar komt nog de I.D.BUZZ bij, de heruitgevonden versie van de legendarische Volkswagen Bulli, die in 2022 in de showrooms zal staan. De drie I.D.-studiemodellen hebben met elkaar gemeen dat ze op dezelfde ‘All New Electric Architecture’-basis staan en dat ze uitpakken met een volledig nieuw en vooruitstrevend design. Daarnaast worden ze gekenmerkt door een uitstootvrij rijbereik tot 600 kilometer, een vorstelijk interieur, compacte buitenafmetingen en volledig gedigitaliseerde weergave- en bedieningselementen. Tot slot zal het nieuwe, innovatieve besturingssysteem ‘vw.OS’, dat snelle software-updates en upgrades mogelijk maakt, ieder lid van de I.D.-familie ondersteunen, net zoals we dat nu al kennen met de updates voor smartphones.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy