Elektrische Microbus gaat in productie (update tekst)

Elektrische Microbus gaat in productie (update tekst)

 

Volkswagen zal een nieuw hoofdstuk toevoegen aan het schitterende verhaal van de Microbus. De productieversie van de I.D. BUZZ wordt in 2022 op de markt verwacht. Volkswagen zal een nieuw hoofdstuk toevoegen aan het schitterende verhaal van de Microbus. De productieversie van de I.D. BUZZ wordt in 2022 op de markt verwacht. 

 

Dit werd aangekondigd op het Concours d’Elégance van Pebble Beach in California. De elektrische Microbus - die gebaseerd zal zijn op de I.D. BUZZ concept – komt vanaf 2022 in de toonzaal. « Na de voorstellingen van deze concept in Detroit en Genève, kregen we talloze brieven en e-mails van klanten die ons vroegen om deze wagen te bouwen », zegt Dr. Herbert Diess, Volkswagen CEO.

Omdat de batterijen onder de vloer worden gemonteerd, heeft deze elektrische Volkswagen Microbus een lange wielbasis en zeer korte overhangen. « Zo ontstaat een erg ruim interieur, ondanks de compacte buitenafmetingen », voegt Herbert Diess eraan toe. Wie veel bagageruimte nodig heeft, zal evenmin teleurgesteld zijn. « Samen met de Minibus versie zullen we eveneens een I.D. BUZZ Cargo zero-emission aanbieden die tevens met verregaand autonome rijfuncties zal worden uitgerust», voegt Dr Eckhard Scholz, CEO voor Volkswagen Commercial Vehicles, eraan toe.

De productieversie van de I.D. BUZZ zal gebaseerd zijn op de nieuwe elektrische architectuur van Volkswagen en tal van designelementen die op de conceptversie te zien waren, zullen behouden blijven. Ook de overige aspecten zoals het modulaire interieur en de connectiviteit zullen het productiestadium halen.

De uitbreiding van het elektrische gamma past in de Volkswagen-strategie die ervan uitgaat dat tegen 2025 ruim 30 % van de voertuigen een volledig elektrische aandrijving zal hebben.

 

 

 

Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy