De nieuwe Golf nu beschikbaar in de TGI-versie op aardgas

De nieuwe Golf nu beschikbaar in de TGI-versie op aardgas

  • Nieuwe Golf met bivalent aandrijvingsconcept (aardgas/benzine) bestelbaar
  • Rijbereik van ongeveer 400 km (WLTP) in zuivere aardgasmodus
  • Rijplezier gegarandeerd dankzij de 1.5 TGI-viercilinder met 96 kW/130 pk
  • Lage CO2-uitstoot bij rijden op aardgas, verdere verlaging mogelijk door te tanken met biobrandstoffen

 

De nieuwe Golf is vanaf nu ook beschikbaar met milieuvriendelijke aardgasaandrijving: de Golf TGI is uitgerust met een krachtige 1.5-viercilinder met 96 kW/130 pk en beschikt over drie aardgastanks. Deze zijn geïntegreerd in de vloer van het voertuig en maken in zuivere aardgasmodus een rijbereik van ongeveer 400 km (WLTP) mogelijk. De motor van de zogenaamde ‘quasimonovalente’ aandrijving werkt voornamelijk op cng (compressed natural gas), maar loopt ook op benzine. Een kleinere benzinetank vervult enkel een reservefunctie, maar garandeert ook extra rijbereik.

Wie met een voertuig op aardgas rijdt, profiteert in veel landen van relatief lage brandstofkosten. Volkswagen biedt de nieuwe Golf nu ook aan als TGI met aardgasaandrijving en een groter rijbereik. Nog in oktober zal ook de Golf Variant2 als TGI verkrijgbaar zijn.

Het totale cng-tankvolume bedraagt momenteel 115 liter voor 17,3 kg en maakt een WLTP-rijbereik van ongeveer 400 km mogelijk. Bovendien beschikt de Golf TGI over een benzinetank met 9 liter bruikbaar volume: eigenlijk een reservetank, voor als de aardgastanks leeg zouden raken.

Een 1.5-ottomotor met vier cilinders zorgt voor rijdynamiek en efficiëntie in de Golf TGI. Deze motor is krachtig, efficiënt en milieuvriendelijk. Dit blijkt onder andere uit zijn WLTP-brandstofverbruik van slechts 4,3-4,1 kg aardgas per 100 km, met een CO2-uitstoot van slechts 117-111 g/km. De nieuwe 1.5-TGI-motor in de Golf werkt volgens het innovatieve principe van de Miller-cyclus, een verbrandingsproces dat met zijn hoge rendement en een compressieverhouding van 12,5:1 een lage CO2-uitstoot realiseert. Een uitlaatgasturbo met variabele turbinegeometrie verhoogt tegelijkertijd de vuldruk en brengt meer lucht in de cilinders. Daardoor kan de Golf TGI op elk moment krachtig accelereren vanuit lage toerentallen.

Rijden op aardgas zorgt voor een duidelijke verlaging van de CO2-uitstoot. In vergelijking met benzine of diesel bevat aardgas een beduidend hogere hoeveelheid energie en een lager koolstofgehalte. Daarom wordt bij rijden op cng ongeveer 25 procent minder CO2 uitgestoten in vergelijking met benzine. Een nog betere CO2-balans is mogelijk door biomethaan of e-gas te tanken. Biomethaan wordt gewonnen uit plantaardige reststoffen, e-gas uit overtollige groene stroom (Power-to-Gas), die met de brandstof vermengd worden. Bovendien komt bij de verbranding van aardgas over het algemeen minder uitstoot vrij dan in het geval van benzine of diesel. De uitlaatgassen bevatten duidelijk minder koolstofmonoxide en stikstofoxide (NOx), en het aandeel roetdeeltjes of fijnstof is minimaal.

 

 

  1. Golf TGI – 96 kW/130 pk brandstofverbruik (NEDC) aardgas (cng) in kg/100 km: in de stad 4,4 / buiten de stad 3,1-2,9 / gecombineerd 3,6-3,5; CO2-uitstoot in g/km: 98-95; efficiëntieklasse: A+
  2. Golf Variant TGI - het voertuig is een bijna productierijp studiemodel
Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op www.volkswagen.be

 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy