De ID.4 GTX – het sportieve topmodel van de ID.4-reeks

 

  • De ID.- familie wordt met het Performance-merk GTX uitgebreid: Na de GTI en de GTE zet het GTX-label de succesvolle geschiedenis van de sportieve topmodellen bij Volkswagen voort - en zet die successen op een intelligente manier in de wereld van de elektrische mobiliteit om.
  • Duurzaamheid en sportiviteit sluiten elkaar niet uit: GTX biedt royaal CO2-neutraal rijplezier voor een brede doelgroep.
  • Twee motoren voor de elektrische vierwielaandrijving: De ID.4 GTX is zowel aan de vooras als aan de achteras met een elektromotor uitgerust. Samen leveren ze een maximumvermogen van 220 kW (299 pk)* en kunnen ze als elektrisch vierwielaandrijfsysteem werken - een primeur in de ID.-familie.
  • Sportiviteit onder het gaspedaal: Het intelligente aandrijfsysteem zorgt op elk moment voor het ideale evenwicht tussen een maximale efficiëntie en een hoog vermogen. De ID.4 GTX accelereert dan ook in 6,2 seconden vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/u en haalt een topsnelheid van 180 km/u.
  • Instappen vanaf 50.415 EUR: In Duitsland bedraagt de basisprijs voor de ID.4 GTX 50.415 EUR. De klanten komen daarbij voor een subsidie van 7.500 EUR (netto) in aanmerking.
  • Grote autonomie: De batterij stelt (netto) 77 kWh energie ter beschikking, waarmee de klant tot 480 km ver kan rijden (WLTP). Met zijn maximale laadvermogen van 125 kW kan de batterij ook snel weer worden opgeladen.
  • Praktische aspecten: De ID.4 GTX is in elk opzicht een veelzijdige auto - met een grote interieur- en kofferruimte en een sleepvermogen van maximaal 1.200 kg.
  • Design van een nieuw tijdperk: De ID.4 GTX ziet er van buiten krachtig uit; de vloeiende basisvorm staat garant voor uitstekende aerodynamische prestaties. Door de exclusieve designdetails ziet dit topmodel er niet alleen sportief, maar ook elegant uit.
  • Nieuwe technologieën in de spotlights: De standaard IQ.Light-ledmatrixkoplampen verspreiden bij grootlicht een intelligent geregeld licht. De lichtdiodes in de luchtinlaten vervolledigen de lichtsignatuur na het invallen van de duisternis. Achteraan is de auto met innovatieve 3D-ledachterlichten uitgerust.
  • Open Space voor de passagiers: De ID.4 GTX biedt in het interieur evenveel plaats als een conventionele SUV in het hogere segment. Doorslaggevend daarbij is de lange wielbasis van 2,77 meter.
  • Bijzonder moderne bediening: Een tot 12 duim groot aanraakscherm, een natuurlijk spraakbedieningssysteem met onlineverbinding en het ID.Lightsysteem zijn standaard ingebouwd, net als het multifunctionele stuurwiel met aanraakbediening. Als optie is het Augmented Reality-head-updisplay verkrijgbaar, waarbij vooraf geselecteerde aanduidingen op de voorruit bovenop de realiteit worden geprojecteerd.
  • Slimme connectiviteit: Dankzij het Discover Pro-navigatiesysteem, de onlinediensten van We Connect Start en de IQ.Drive rijhulpsystemen kan een ontspannen en soevereine rijstijl worden aangemeten.
  • Nieuw elektronicaplatform: De software en de hardware van de ID.4 GTX zijn op een totaal nieuwe architectuur gebaseerd. Hierdoor kan de klant na aankoop van het voertuig regelmatig updates voor zijn ID.4 GTX downloaden.
  • Duurzame e-mobiliteit voor iedereen: de E-campagne van Volkswagen is volop aan de gang. De ID.4 GTX, die in de fabriek van Zwickau wordt geassembleerd, wordt CO2-neutraal aan de klanten geleverd.Gemakkelijk opladen: Rond de ID.-modellen bouwt Volkswagen een volledig ecosysteem van duurzame mobiliteit op. Van de Wallbox ID. Charger tot en met de We Charge-oplaadservice kunnen de klanten daardoor telkens bij Volkswagen terecht.
ID.4 GTX
ID.4 GTX

De GTX is het nieuwe ID.4-topmodel. Volkswagen zet zijn E-campagne met een sportief paradepaardje voort: De ID.4 GTX is het nieuwe topmodel in de puur elektrische ID.4-modellenreeks. Zijn beide elektrische motoren (een voor de vooras en een voor de achteras) zijn samen goed voor een maximaal vermogen van 220 kW (299 pk)* en werken als vierwielaandrijfsysteem samen. De compacte ID.4 GTX E-SUV wordt tijdens de zomer van 2021 op de Europese markten losgelaten. In Duitsland bedraagt zijn basisprijs 50.415 EUR, waarvoor de klant een (netto) subsidie van 7.500 EUR kan aanvragen.

Duurzaam én sportief. De afkorting GTX duidt het sportieve topmodel van de ID.- modellenreeks aan. Net als GTI, GTE en GTD is GTX een eigen productmerk, dat in dit geval een nieuwe moderne sportiviteit in het elektrische mobiliteitsaanbod van Volkswagen introduceert. De lettercombinatie GT staat al lang voor rijplezier; de letter X maakt nu de link naar de mobiliteit van de toekomst. Duurzaamheid en sportiviteit sluiten elkaar niet uit, maar vullen elkaar perfect aan. De komende jaren zullen nog meer GTX-modellen op de markt worden gebracht.

Mijlpalen van de E-campagne. De ID.4-modellenreeks maakt nu haar debuut in het wereldwijd grootste marktsegment: dat van de compacte SUV-modellen. De nieuwkomer vormt een strategische mijlpaal in de E-campagne van het Volkswagenconcern. Vorig jaar al slaagde het concern erin om zijn omzet uit zuiver elektrische modellen met meer dan een factor drie te vermenigvuldigen. Het is de bedoeling om ten laatste tegen 2025 uit te groeien tot de wereldwijde marktleider op het vlak van de e-mobiliteit. De komende vijf jaar zijn ongeveer 46 miljard investeringen in elektrische mobiliteit en de hybridisering van het aanbod gepland; tegen het jaar 2030 moet het aandeel van zuiver elektrische voertuigen in Europa tot 70 % stijgen.

Ecosysteem van duurzame elektrische mobiliteit Rond het nieuwe model wordt nu een volledig ecosysteem van duurzame elektrische mobiliteit gecreëerd. Kopers van de ID.4 GTX ontvangen een auto die CO2-neutraal werd geproduceerd en die hen ook CO2-neutraal wordt bezorgd. Wanneer ze daarna groene energie gebruiken om de batterij op te laden, blijft de auto ook na zijn ingebruikname klimaatneutraal.

 

Aandrijving en onderstel

Een elektrische motor voor elke as. Het vierwielaandrijfsysteem van de ID.4 GTX is op een compleet nieuwe architectuur opgebouwd. Die bestaat uit twee elektrische motoren, die via ééntrapstransmissies de achter- en de voorwielen aandrijven. In tegenstelling tot bij conventionele vierwielaandrijfsystemen is er geen mechanische verbinding tussen beide assen, waardoor ook in het interieur geen plaats in beslag wordt genomen door een middentunnel.

Van 0 tot 100 km/u in 6,2 seconden. Beide elektrische motoren zijn compact en licht uitgevoerd. Aan de achteras wordt een bijzonder efficiënte permanente-magneet synchrone motor (PMSM) met een vermogen van 150 kW (204 pk) aan het werk gezet. Aan de vooras wordt een asynchrone motor (ASM) gebruikt. Samen zijn beide elektrische motoren goed voor een maximaal vermogen van 220 kW (299 pk)*. Daarmee accelereert het topmodel van de ID.4-reeks in 3,2 seconden vanuit stilstand naar 60 km/u en in 6,2 seconden naar 100 km/u. De elektronisch begrensde topsnelheid bedraagt 180 km/u. De ID.4 GTX verbruikt over een afstand van 100 km in de NEDC-cyclus 19,1 tot 18,1 kWh energie.

Efficiënte en dynamische 4WD-strategie.De vierwielaandrijfstrategie van de ID.4 GTX berust op een intelligente sturing. Die beslist hoe het beschikbare koppel over beide elektrische motoren wordt verdeeld, zodat te allen tijde de optimale efficiëntie, dynamiek en rijstabiliteit worden gehaald. In veel rijsituaties levert de PMSM alleen vermogen aan de achteras. Pas wanneer de bestuurder kiest voor een sportieve rijstijl of meer trekkracht nodig heeft, wordt ook de ASM aan de vooras aan het werk gezet - en dat in amper enkele milliseconden en zo discreet dat de bestuurder er niets van merkt.

 

ID.4 GTX
ID.4 GTX

 

Intelligente recuperatie. Een belangrijke factor voor efficiënt rijden is het recuperatieconcept. Daarbij beslist de bestuurder met de keuzehendel of de ID.4 GTX gewoon in de vrijloopmodus doorrijdt of energie moet recupereren zodra hij zijn voet van het rechter pedaal haalt. Wanneer fase D (Drive) wordt gekozen, rijdt de auto in de meeste omstandigheden in de vrijloopmodus verder, terwijl de elektrische motoren vrijwel onbelast meedraaien. In fase B (Brake) daarentegen worden de elektrische motoren als generatoren ingezet en voeren ze stroom naar de batterij terug. Als de bestuurder dat wenst, kan het Eco Assistant-systeem de vrijloop- en de recuperatiemodus zelf sturen zodra de auto een zone nadert waar langzamer moet worden gereden. Daarbij maakt het systeem onder meer gebruik van navigatie- en topografiegegevens.

 

Energierecuperatie tot 0,3 g. Wanneer er slechts licht of matig wordt afgeremd, zorgt alleen de efficiënte PMSM achterin voor de nodige vertraging. In sommige gevallen wordt hiervoor ook de ASM ingeschakeld. De ID.4 GTX kan tot ongeveer 0,3 g vertraging elektrisch remmen en de energie die daarbij vrijkomt, recupereren. Pas bij een sterkere vertraging worden ook de hydraulisch bediende wielremmen in de strijd gegooid - wat overigens zo vlot gebeurt dat de inzittenden van de auto er nauwelijks iets van merken. De remschijven in de voorwielen hebben een diameter van 358 mm; in de achterwielen worden bijzonder slijtagebestendige en onderhoudsarme trommelremmen gebruikt.

 

Sportief karakter. De ID.4 GTX is een sportieve allrounder, die zich gemakkelijk en eenvoudig laat besturen. Zijn lithium-ionbatterij, die onder de passagiersruimte tussen de assen werd ingebouwd, helpt het zwaartepunt van het voertuig verlagen en zorgt ervoor dat het gewicht zo gelijkmatig mogelijk over beide assen wordt verdeeld. Met zijn sterke trekkracht en zijn bodemspeling van 17 cm doet de elektrische SUV van Volkswagen het ook behoorlijk op licht onverhard terrein. Het opvallende design van de wielen maakt deel uit van het aerodynamische concept. Standaard staat het topmodel op 20-duimsvelgen met het exclusieve Ystad design; als optie zijn Narvik 21-duimsvelgen verkrijgbaar. Vooraan zijn de banden 235 mm breed; achteraan 255 mm.

 

Vijf rijprofielen. Het onderstel onderstreept het sportieve karakter van de ID.4 GTX met zijn in een netwerk opgenomen intelligentie. Via de standaard voorziene rijprofielselectie kan de bestuurder voor de werkingswijze van de elektrische motoren, de geregelde demper (optie) en de stuurinrichting uit de profielen Eco, Comfort, Sport, Individual en Traction kiezen. Met het optionele sportpakket beschikt hij over een sportonderstel, dat het koetswerk 15 mm verlaagt, en de progressieve stuurinrichting. Daarbij wordt de overbrenging steeds directer naarmate het stuurwiel verder wordt gedraaid.

 

Adaptieve dempers als optie. In het Plus sportpakket beschikt de ID.4 GTX niet alleen over de sportieve stuurinrichting, maar ook over de adaptieve onderstelregeling DCC. Die regelt de werking van de dempers en zorgt er op die manier voor dat de al ruime bandbreedte tussen het comfort en de sportiviteit nog ruimer wordt. De (standaard) rijdynamiekmanager verbindt de DCC met het elektronische sperdifferentierel XDS en regelt die samenwerking bijzonder nauwkeurig. Bovendien werkt de DCC nauw samen met de regeling van de vierwielaandrijving en de regeling van de rem- en de aandrijffunctie. Op die manier kan de bestuurder erop rekenen dat de rijdynamiek en de stabiliteit in elke situatie het hoogst mogelijke niveau bereiken.

 

77 kWh in de batterij. De ID.4 GTX is een allrounder, die ook zonder problemen lange trajecten aankan. Zijn batterij heeft een netto energie-inhoud van 77 kWh. Ze weegt 486 kg en is goed voor een autonomie van maximaal 480 km (WLTP). De behuizing van aluminiumprofielen is door een sterk frame beschermd en omvat twaalf celmodules, met telkens 24 cellen met een flexibel buitenomhulsel. De vloerplaat met ingebouwde waterkanalen houdt de temperatuur van de modules binnen de perken. Mede op basis hiervan garandeert Volkswagen dat de batterij na 8 jaar of 160.000 km nog minstens 70 % van haar oorspronkelijke capaciteit behoudt.

ID.4 GTX Batterij
ID.4 GTX Batterij

 

Snel opladen met gelijkstroom. Aan een DC-snelle oplaadpaal (bv. van IONITY) kan in ongeveer 30 minuten tijd voldoende gelijkstroom worden geladen voor de volgende 300 km (volgens WLTP) - met een laadvermogen tot 125 kW. Volkswagen investeert intussen massaal in het Europese netwerk van snelle oplaadpalen en wil samen met zijn partners tegen 2025 18.000 oplaadpunten aan gebruikers van elektrische voertuigen kunnen aanbieden.

 

Nieuwe lichtsignatuur 's nachts. De verluchtingsroosters in de neus van de ID.4 GTX zijn in zwarte hoogglansverf uitgevoerd. In de smalle buitenste uitlaten zijn telkens drie leds boven elkaar ingebouwd, die ‘s nachts voor een exclusieve lichtsignatuur zorgen. Nog opvallender zijn de standaard ledmatrixkoplampen - hun modules met zijdelings omgevingslicht doen denken aan de ogen van een mens. Elk van die modules bestaat uit 18 afzonderlijke leds, waarvan er elf afzonderlijk kunnen worden uitgeschakeld of gedimd. Samen met een extra spot stralen ze IQ.Light uit, dat de straat zo helder mogelijk verlicht zonder dat andere verkeersdeelnemers daardoor worden verblind. Wanneer het rijlicht ingeschakeld is, worden de koplampen door een lichtstrook met elkaar verbonden.

 

Innovatieve 3D-ledachterlichten. Aan de achterkant van de ID.4 GTX vallen de nieuwe 3D-ledachterlichten op. Telkens negen vlaklichtleiders die vrij in de ruimte zijn opgesteld, vormen een boogvormige achterverlichting in een gesatureerde rode kleur. Het remlicht licht op in een X-vorm, terwijl het dynamische knipperlicht van binnen naar buiten veegt. Tussen de achterlichtblokken strekt zich een rode lichtlijst uit. Bij de begroeting en het afscheid van de bestuurder worden in de lichten dynamische animaties weergegeven.

 

Sportieve designdetails. Het dak en de achterspoiler zijn ook in het zwart uitgevoerd, terwijl voor de dakraamlijst hoogglans antraciet wordt gebruikt. De luchtroosters vooraan zijn in hoogglans zwart uitgevoerd. De achterbumper kreeg een nieuw opvallend design mee; het inzetstuk van de diffusor werd in het Galvanogrijs gezet.

 

Met AGR-goedkeuring. Optioneel voorziet Volkswagen de topsportstoelen van hoge binnenwanden, geïntegreerde hoofdsteunen, afwerkingselementen en biezen. De stoelen zijn met een elektrisch instelsysteem, lendensteunen en een geheugen- en massagefunctie uitgerust en kregen het kwaliteitskenmerk van AGR (Aktion Gesunder Rücken - actie gezonde rug). Ook voor de topsportstoelen werden geen dierlijke producten gebruikt: de binnenwanden zijn met kunstleer en de middenstroken met ArtVelours overtrokken. Dit is een microvezelstof op basis van ongeveer 20 % gerecycled materiaal, dat onder meer uit oude PET-flessen wordt gewonnen. De leuningen van de voorste stoelen zijn voorzien van geperforeerde ‘ID.’-logo’s.

ID.4 AGR zetels
ID.4 AGR zetels

Extra’s voor nog meer comfort. Net als bij de andere ID.4-modellen biedt Volkswagen voor de ID.4 GTX verschillende packs aan. Zij dragen de namen Design, Comfort, Infotainment, Assistance en Sport en zijn ook in een Plus-variant verkrijgbaar. De Design- en Comfort-packs omvatten onder meer een groot glazen panoramisch dak, zijruiten vooraan van akoestisch glas, een privacy-beglazing achteraan, verwarmde voorstoelen, een Climatronic met regelingsmogelijkheden voor twee of drie zones en een bijzonder veelzijdige middenconsole. Voor de kofferruimte is er een dubbele laadvloer, waarmee de inlaadtrap verdwijnt, een scheidingsnet en een bagagenet.

 

Bedieningsconcept met twee schermen. Het bedieningsconcept van de ID.4 GTX is niet alleen compact, maar ook intuïtief. In het dashboard worden geen fysieke toetsen en schakelaars gebruikt, waardoor een bijzonder strak en zeer modern geheel ontstaat. Via het multifunctionele stuurwiel kan de bestuurder een 5,3 duim metend compact scherm bedienen, waarop de belangrijkste informatie wordt weergegeven. Rechts ervan bevindt zich een schakelpeddel, waarmee de versnellingen kunnen worden gekozen. In het midden van het dashboard is het grote aanraakscherm ingebouwd voor navigatie, telefonie, media, rijhulpsystemen en instelling van het voertuig. Standaard meet het scherm 10 duim; in het infotainmentpack Plus zelfs 12 duim. De standaard natuurlijke spraakbediening ‘Hallo ID.’, die veel alledaagse zinnen kan verwerken, vormt een extra bedieningsniveau. Via de onlineverbinding kan ook de compacte kennis uit de cloud worden benut.

 

Het Augmented Reality head-updisplay.Met het infotainmentpack Plus wordt ook het Augmented Reality head-updisplay aan boord gehaald. Hierbij worden aanduidingen in 3D met het reële beeld van de buitenwereld gecombineerd. Daarbij lijkt het alsof de rijmarkeringen van de rijhulpsystemen en de afslagpijlen van het navigatiesysteem tien meter vóór de auto in het blikveld van de bestuurder boven het wegdek zweven. Alle symbolen worden op een geschikte manier over de reële buitenwereld op de voorruit geprojecteerd en dynamisch weergegeven. Een tweede vlak venster voor de traditionele informatie vervolledigt het systeem.

 

ID.4 GTX
ID.4 GTX

Nieuw elektronicaplatform. De hardware en de software van de ID.4 GTX werden in een volledig nieuwe architectuur ontworpen. Bij de hardware spelen twee krachtige computers (de zogenaamde ICAS of In Car Application Server) een hoofdrol. De softwarearchitectuur volgt het principe van stationaire servers: ze werd als een breed serviceplatform ontworpen en zorgt ervoor dat gegevens en functies veel eenvoudiger tussen de systemen kunnen worden uitgewisseld. Hierdoor kan de klant ook na aankoop van de auto nog updates downloaden. Vanaf de zomer van 2021 zal Volkswagen de eigenaars van ID.- modellen regelmatig een update ter beschikking stellen.

 

De IQ.Drive rijhulpsystemen. De rijhulpsystemen voor de ID.4 GTX kregen de naam IQ.Drive mee. De standaard akoestische parkeerhulp is voorzien van een automatische manoeuvreerremfunctie. In het standaardpakket is er verder nog de rijstrookassistent Lane Assist en de noodremfunctie Front Assist, inclusief afdraairemfunctie en uitwijkondersteuning. Een andere standaardtechnologie is Car2X. Hierdoor kan de auto via de WLANp radionorm met andere voertuigen en de verkeersinfrastructuur informatie over plaatselijke gevaarlijke punten uitwisselen.

 

Het Assistance Pack en het Assistance Pack Plus.Het Assistance Pack bestaat onder meer uit een achteruitrijcamera, een diefstalalarminstallatie en het sleutelloze toegangssysteem Keyless Access. De proactieve bescherming van de inzittenden sluit de ramen en trekt de gordels strak zodra een botsing dreigt. Het Assistance Pack Plus biedt daar nog de adaptieve snelheidsregelaar ACC stop & go bovenop. Dat systeem regelt de afstand ten opzichte van de voorliggers en evalueert ook verkeersborden en navigatiegegevens. De Travel Assist neemt binnen de begrenzingen van het systeem het accelereren en het remmen grotendeels over en helpt de bestuurder door lichte correcties aan het stuur om in het midden van zijn rijstrook te blijven. De Side Assist houdt het verkeer in de gaten achter en naast de ID.4 GTX. De Emergency Assist brengt de auto tot stilstand wanneer de bestuurder daartoe niet meer in staat is. De camera’s van het Systems Area View-systeem ten slotte geven de onmiddellijke nabijheid van de auto vanuit vogelperspectief weer.

 

 

De technische gegevens van de ID.4 GTX

  • Max. vermogen* 220 kW/299 pk
  • Transmissie 1-trapstransmissie, zowel vooruit als achteruit
  • Vmax 180 km/u
  • 0-100 km/u ​ ​ 0-60 km/u ​ ​ ​ ​ 6,2 s ​ ​ ​ ​ 3,2 s
  • Netto energie-inhoud van de batterij 77 kWh
  • Autonomie (WLTP) tot 480 km
  • Lengte 4.582 mm
  • Breedte 1.852 mm
  • Hoogte 1.616 mm
  • Wielbasis 2.765 mm
  • Luchtweerstandswaarde cw 0,29
  • Volume kofferruimte 543 l-1.575 l

 

 

 

 

*Elektrisch maximaal vermogen 220 kW: Overeenkomstig UN-GTR.21 berekende maximaal vermogen, dat gedurende maximaal 30 seconden beschikbaar is. 

Het in de afzonderlijke rijsituaties beschikbare vermogen is afhankelijk van variabele factoren zoals de buitentemperatuur en de temperatuur-, laad- en conditioneringstoestand of de fysieke veroudering van de hoogspanningsbatterij.

Het maximale vermogen is immers beschikbaar bij een temperatuur van de hoogspanningsbatterij van 23 tot 50 °C en bij een batterij die meer dan 88 % geladen is. ​ 

Afwijkingen van de bovenstaande parameters kunnen tot een verlaging van het vermogen of zelfs de niet-beschikbaarheid van het maximale vermogen leiden. 

De temperatuur van de batterij kan tot op zekere hoogte via de aircofunctie worden beïnvloed en de oplaadtoestand kan onder andere in het voertuig worden ingesteld. Het vermogen dat op een bepaald moment beschikbaar is, wordt op het display van de rijprestaties weergegeven. 

Om de bruikbare capaciteit van de hoogspanningsbatterij zo goed mogelijk te behouden, adviseren we om voor het dagelijkse gebruik een oplaadstreefdoel van 80 % voor de batterij in te stellen (wat bv. voor lange ritten in 100 % kan worden veranderd).

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op www.volkswagen.be. 
 

 

D'Ieteren Group:

Het is ons doel een familie van ondernemingen uit te bouwen die sectoren heruitvinden op zoek naar uitmuntendheid en betekenisvolle impact.

Meer informatie over de Groep D'Ieteren: https://www.dieterengroup.com/...

 

D'Ieteren:

Moving people forward

D’Ieteren speelt een hoofdrol in de maatschappelijke veranderingen die verband houden met uw mobiliteit. In een wereld in volle verandering bereiden wij de toekomst voor. De mobiliteit van morgen moet voor iedereen vlot en duurzaam zijn.

Al  meer dan 215 jaar investeert D’Ieteren, familiale en maatschappelijk betrokken onderneming, onophoudelijk in het onderzoek naar en de uitwerking van geschikte oplossingen om de mobiliteit van eenieder aan te passen aan de dagelijkse realiteit.

Meer informatie over D'Ieteren Automotive: https://www.dieteren.be/nl/

 

© 2021 D'Ieteren Automotive SA/NV.

Alle rechten voorbehouden - Wettelijke bepalingen https://www.dieteren.be/media/rx0pzkmh/wettelijke-informatie.pdf