Update Photos (Quentin Champion) - De Belgian VW Club onthult de auto van Tom Boonen, Anthony Kumpen, Bert Longin en Ruben Van Gucht voor de 25 Hours VW Fun Cup

Update Photos (Quentin Champion) - De Belgian VW Club onthult de auto van Tom Boonen, Anthony Kumpen, Bert Longin en Ruben Van Gucht voor de 25 Hours VW Fun Cup

Het aftellen is bijna voorbij. Op donderdag 6 juli begint de 25 Hours VW Fun Cup officieel met de parade die de deelnemers naar het hart van de stad Stavelot brengt, waar de technische controle plaatsvindt vanaf 18.15u.

 

Een auto zal in ieder geval niet onopgemerkt voorbijgaan. Niet alleen valt de VW Fun Cup #114 op door zijn ‘Peace and Love’- kleuren, een herinnering aan een tijdperk van vijftig jaar geleden, maar bovendien wordt die auto bestuurd door een erg populair viertal, met gewezen topwielrenner Tom Boonen, Anthony Kumpen en Bert Longin, maar ook VRT-journalist Ruben Van Gucht.

 

Die eenzitter wordt aan de Belgian VW Club ter beschikking gesteld door WRT, het bedrijf dat de Dolle Kevers van 175 pk produceert op basis van een buizenchassis en een koetswerk uit polyester. Naast zijn rol als constructeur van de VW Fun Cup is WRT ook een raceteam, dat sinds zijn ontstaan in 2010 een niet te evenaren succes kent. In GT heeft de structuur uit Baudour (bij Bergen) een Wereldbeker, twee zeges in de Total 24 Uur van Spa, een succes in de 24 Uur van de Nürburgring, verschillende titels in de prestigieuze Blancpain GT Series… en nog veel meer moois verzameld! Ondertussen heeft WRT ook de TCR International, een kampioenschap voor toerismewagens, aan zijn palmares toegevoegd.

 

We vermelden trouwens dat Vincent Vosse, de CEO van WRT en voormalig winnaar van de Total 24 Uur van Spa, zal gebruikmaken van een testsessie om Tom Boonen aan boord te nemen als passagier in een Tweezitter. Boonen zal de geheimen van het ‘mooiste circuit ter wereld’ snel leren kennen!

 

Voor de toeschouwers is er een toegang voorbehouden in Box 40 van de F1-pitlane (om de weg te vinden, volgt u de pijlen). Ze zullen dus een blik kunnen werpen op wat er gebeurt in de pitlane en tegelijk Tom, Anthony, Bert en Ruben van dichtbij aan het werk kunnen zien. Een fantastische manier om de hoofdrolspelers en het publiek samen te brengen!

 

In diezelfde Box 40 wordt op zaterdag 8 juli van 12.00u tot 12.30u een handtekeningensessie georganiseerd, waarbij de Belgian VW Club de nodige foto’s zal voorzien om de handtekeningen te bewaren.

 

“Eindelijk staan we aan de vooravond van de 25 Hours VW Fun Cup waar we zoveel van houden!” glimlacht Charles-Henri Bonnet, de Voorzitter van de Belgian VW Club. “Deze 20ste editie oogt uitzonderlijk met de aanwezigheid van Jacky Ickx en zijn kinderen, maar ook deze vriendengroep op de #114, die bestaat uit Tom Boonen, Anthony Kumpen, Bert Longin en Ruben Van Gucht. Familie en vrienden, twee vaste waarden voor Volkswagen en dat strookt dus perfect met de boodschap die we willen overbrengen. De 25 Hours worden opnieuw een prachtig feest voor de autosport en een knap familie-evenement. Ik maak van de gelegenheid gebruik om de 25 Hours, de VW Fun Cup en vooral alle teams, rijders en acteurs die hun steentje bijdragen, een gelukkige verjaardag te wensen. Mijn dank gaat ook uit naar promotor Kronos Events, hun uitstekende werk en de goede samenwerking. Veel plezier op de 25 Hours!”

 

Even herinneren: het is mogelijk om uw gratis uitnodigingen te downloaden op de website www.vw.be/funcup, waar u bovendien alle handige info terugvindt. Informatie over het sportieve aspect vindt u op www.vwfuncup.eu, met vanaf zaterdag 9.00u tot het eindpodium een Livestream met beelden, commentaar, interviews, reportages… Als u de sfeer en de race niet wilt missen, is deze Livestream een aanrader!

 

---------------------------------------

 

NIET VOOR PUBLICATIE:

Informatie uitsluitend voorbehouden aan de media

Op zaterdag 8 juli van 10.30u tot 11.00u wordt er in Box 42 van de F1-pitlane een persmoment georganiseerd met de rijders. Elke aanvraag voor een interview buiten dat persmoment moet ingediend worden bij Joke Boon, de contactpersoon van de Belgian VW Club voor de pers. U kan haar contacteren op haar e-mailadres (joke.boon@dieteren.be) of per telefoon (+32 494 44 80 12).

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy