Al meer dan 15.000 registraties voor de ID.3

Al meer dan 15.000 registraties voor de ID.3

  • Ruim de helft van het pre-bookingcontingent is gereserveerd
  • Grootste interesse in Duitsland, Noorwegen, Nederland, het V.K. en Zweden
  • Lid van de Raad van Bestuur, Jürgen Stackmann: “De positieve respons geeft aan dat veel klanten klaar zijn voor e‑mobiliteit.”
(Nederlandstalige versie)

Amper een week na de start van de pre-booking voor de ID.3 staat de teller met registraties voor het eerste model van de nieuwe, 100% elektrische ID.-familie op 15.000 stuks. Dat is nu al meer dan de helft van het totale contingent pre-bookingvoertuigen dat 30.000 auto’s groot is. De grootste belangstelling tekent Volkswagen op in Duitsland, Noorwegen, Nederland, het V.K. en Zweden. De IT-systemen van de pre-bookingplatformen draaien stabiel na de initiële stormloop. Jürgen Stackmann, lid van de Raad van Bestuur voor Volkswagen personenwagens en verantwoordelijk voor verkoop, marketing en aftersales: “De positieve respons geeft aan dat veel klanten klaar zijn voor e-mobiliteit. Wie graag een van de eersten wil zijn om met een ID.3 te rijden, die wacht beter niet te lang meer met registreren. Het aantal pre-bookers neemt immers snel toe.”

Wie interesse heeft, kan voor een bedrag van 1.000 euro online een vroege productieslot van de ID.3 boeken via de website www.volkswagen.be/e-mobility/nl/id-familie/id.

De ID.3 wordt CO2-neutraal aan de klant afgeleverd. De productie van de ID.3 1ST start, zoals gepland, einde 2019. De eerste voertuigen zullen midden 2020 worden geleverd.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy