Volkswagen with virtual motor show for the first time

Volkswagen with virtual motor show for the first time

  • Volkswagen presents new models in digital mode for the first time
  • All vehicles can be experienced interactively
  • Possibilities of virtual reality are gaining strategic importance for experience marketing
  • Objectives: personalized user experience, greater range, sustainable concepts

ollowing the cancellation of this year’s Geneva International Motor Show, the VW brand show stand can now be visited online. Starting today, visitors can experience all the new models of the brand for two weeks round the clock from their own homes at https://www.volkswagen.de/de/specials/geneva-2020.html. (See Link below) The 360° tour offers an interactive digital experience allowing visitors to immerse into the show. They can stroll across the booth, view vehicles from all sides and also change colors and wheel rim configurations using easy-to-use functions.

"I am pleased that our marketing team has succeeded in making our booth available to all visitors despite the cancellation of the Geneva Motor Show. Virtually, they can experience our team’s attention to detail in the presentation of this show and our product highlights. Once again, this demonstrates that special situations call for special solutions,” says Jürgen Stackmann, Member of the Volkswagen brand Board of Management responsible for Sales, Marketing and After-Sales . “We are convinced that we will be able to reach even more people in future through virtual show visits in addition to the real presentation of vehicles.”

All the vehicles and the booth planned for Geneva have been digitally processed for the 360° experience and give visitors a three-dimensional experience of being at the show. The main focus is on the new products of 2020: these range from the future electric vehicle ID.302 to the new R03 with plug-in hybrid technology and the latest generation of the iconic sports versions of the compact Golf, the GTI04, GTD05 and GTE06.

Users take part in a guided tour of the booth, but can control their visit individually. By clicking integrated additional features and interactive exhibits which allow vehicles to be displayed with different colors or wheel rims, users are encouraged to interact with the presentation. Finally, users are guided to a registration page where they can create their VW ID to receive personalized offers in the future.

“Our first digital booth is only the opening chapter in our new sustainable concept for future innovative online experiences,” says Jochen Sengpiehl, Chief Marketing Officer of the Volkswagen Passenger Cars brand. “Exploiting the opportunities offered by virtual reality is part of our digitalization strategy. It will become an integral component of our experience marketing, the entire external presentation of the brand and interaction with customers and fans.”

The virtual motor show can be visited online free of charge. The website is available in German and English until April 17, 2020.

Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy