Volkswagen start e-mobiliteitsharing in Berlijn

Volkswagen start e-mobiliteitsharing in Berlijn

 

  •  Voor zijn carsharingdebuut zet het merk Volkswagen in Berlijn 2.000 zuiver elektrisch aangedreven voertuigen in
  • Start van de We Share-dienst gepland voor het tweede kwartaal van 2019
  • Lancering in andere steden in Duitsland, Europa en Noord-Amerika vanaf 2020

Via het submerk We Share start het merk Volkswagen in een aantal metropolen met een omvangrijk carsharingaanbod van zuiver elektrische voertuigen. De eerste vloot van auto’s zet aan in de Duitse hoofdstad Berlijn. Daar zullen van bij de start van het dienstaanbod in het tweede kwartaal van 2019 1.500 e-Golfs worden ingezet, nadien aangevuld met 500 exemplaren van de e-up! Vanaf 2020 schakelt deze vloot geleidelijk om naar de eerste modellen van de nieuwe Volkswagen I.D.-familie. Jürgen Stackmann, lid van de raad van bestuur van Volkswagen: “Wij willen jonge stadsgebruikers warm maken voor e-mobiliteit. Met ons carsharingaanbod We Share willen we eerst de inwoners van Berlijn elektrisch laten rijden.”

We Share is de eerste dienst in het nieuwe ecosysteem Volkswagen We, dat zich richt tot de niet-autobezitters. Jürgen Stackmann: “Door zijn groot inwonertal en bevolkingsdichtheid vormt Berlijn de ideale markt met een groot potentieel voor carsharing. Hier wonen veel mensen die het autodelen al getest hebben en dat aantal blijft maar toenemen.” Met een in het oog springende We Share-vloot van 2.000 voertuigen wil Volkswagen ook de voordelen van e-mobiliteit onder de aandacht brengen en de interesse voor deze technologie aanwakkeren. Jürgen Stackmann: “Wij democratiseren e-mobiliteit. Vanaf 2020 zal We Share de commercialisering ondersteunen van de nieuwe, volledig elektrische I.D.-modellen en zo een belangrijke bijdrage leveren tot het e-mobiliteitsoffensief van het merk Volkswagen.

We Share start met het zogeheten Free Floating-carsharing waarbij zoveel elektrische voertuigen worden aangeboden dat de klant altijd wel een auto in zijn buurt kan vinden. Later zal de zuivere elektrische vloot van We Share ook worden uitgebreid met kleinere voertuigen die bedoeld zijn om zogeheten micromobiliteit in te vullen.

Philipp Reth, CEO van de Volkswagen dochteronderneming Urban Mobility International (UMI) die als start-up het thema carsharing operationeel aanstuurt vanuit Berlijn: “De vooruitzichten voor vehicle-on-demanddiensten zijn erg gunstig. Voor Europa voorspellen de meest bescheiden prognoses een jaarlijkse groei met 15 procent. Wij zullen de markt nog verder uitbouwen en deze mobiliteitsvormen aan een nog bredere groep gebruikers aanreiken.”

Na de start in Berlijn zal We Share ook in andere grote Duitse steden worden geïntroduceerd. Voor 2020 staat bovendien een uitbreiding naar Europese kernmarkten en een aantal steden in de USA en Canada gepland. Globaal gaat het daarbij altijd om grootsteden met meer dan 1 miljoen inwoners.

Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op www.volkswagen.be

 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy