Volkswagen start pre-booking voor ID.3

Volkswagen start pre-booking voor ID.3

  • ID.3 (1) krijgt een rijbereik tussen 330 en 550 kilometer (WLTP) en een vanafprijs in Duitsland van minder dan 30.000 euro
  • Exclusieve special edition ID.3 1ST met uitgebreide uitrusting beschikbaar in een beperkte oplage van 30.000 exemplaren
  • ID.3 1ST met rijbereik van 420 km (WLTP) krijgt in Duitsland een vanafprijs van minder dan 40.000 euro
  • ID.3 1ST-koper krijgt in Duitsland een jaar gratis stroom tot maximaal 2.000 kWh
  • Registratiebedrag bedraagt 1.000 euro
(Vertaling)

Vandaag start Volkswagen in heel Europa met de pre-booking voor het eerste model uit zijn nieuwe, 100% elektrische ID.-familie, de ID.3. Vanaf nu kunnen alle geïnteresseerden tegen een bedrag van 1.000 euro op:  volkswagen.be/e-mobility/nl/id-familie/id  online aanmelden voor een vroege productieslot van de ID.3. De speciaal hiervoor geconfigureerde special edition ID.3 1ST, met een beperkte oplage van 30.000 exemplaren, beschikt over een hoogwaardige en prestatiegerichte uitrusting. Volkswagen geeft de ID.3 1ST het middelste en naar verwachting meest gevraagde batterijpakket mee dat beschikbaar wordt voor de standaardversie. Met de drie batterijformaten die de reeks aanbiedt, is een rijbereik mogelijk van 330 tot 550 kilometer volgens WLTP. De special edition voor de pre-booking heeft een rijbereik van 420 kilometer (volgens WLTP). Terwijl de vanafprijs voor de basisversie van het ID.3-seriemodel in zijn thuisland onder de grens van 30.000 euro blijft (richtprijs), ligt die van de exclusieve special edition ID.3 1ST onder de 40.000 euro, eventuele overheidssteun niet meegerekend.

Bij het pre-booken van een ID.3 1ST biedt Volkswagen in Duitsland een jaar lang gratis stroom aan tot maximaal 2.000 kWh aan alle openbare laadpalen die aangesloten zijn bij de Volkswagen WeCharge-laadapp en aan de laadpalen van het in heel Europa verspreide snellaadnetwerk IONITY waar Volkswagen deel van uitmaakt en dat groene stroom aanbiedt waar dat technisch mogelijk is. De ID.3 wordt CO2-neutraal aan de klant afgeleverd. Zowel de leveringsketen, de productie van de batterijcellen als de assemblage zijn daar integraal op afgestemd. Zo wordt de gebruikte elektrische stroom systematisch uit hernieuwbare bronnen aangemaakt. Uitstoot die onvermijdelijk is in het productieproces wordt gecompenseerd in gecertifieerde klimaatprojecten. De productie van de ID.3 1ST start, zoals gepland, einde 2019. De eerste voertuigen zullen midden 2020 worden geleverd.

“Met de start van de pre-booking voor de ID.3 in heel Europa krijgt de elektromobiliteit bij Volkswagen voor onze klanten nu concreet vorm. Vanaf vandaag kan iedereen hier deel van uitmaken”, zegt Jürgen Stackmann, lid van de raad van bestuur bij het merk Volkswagen en verantwoordelijk voor verkoop, marketing en aftersales, tijdens de lancering in DRIVE, het forum van de Volkswagen-groep in Berlijn. “Met de ID.3 luiden we na de Kever en Golf strategisch gezien het derde grote hoofdstuk in de geschiedenis van ons merk in. Met de ID.3 maken we elektromobiliteit immers bereikbaar voor het grote publiek. Met de ID.3 willen we allereerst Europa onder stroom zetten. Nadien en samen met de daaropvolgende, andere e-modellen uit de ID.-familie willen we ook andere regio’s bestrijken.”

Volkswagen biedt de ID.3 1ST aan in vier kleuren en drie versies, stuk voor stuk met grote velgen en een uitgebreide uitrusting. Zo kan de ID.3 1ST bogen op talrijke comfortfeatures zoals stembediening en een navigatiesysteem. De ID.3 1ST Plus doet daar nog IQ.Light en een tweekleurig design bovenop, terwijl de ID.3 1ST Max uitpakt met een glazen panoramadak en een head-updisplay met augmented reality.

Kort na de IAA in september worden in de meeste markten de bestellingen geopend. Kopers kunnen dan bij hun favoriete Volkswagen-concessie een bindende bestelling plaatsen voor een van de drie exclusieve ID.3 1ST-modellen. In Duitsland krijgen bestellingen een bindend karakter in april 2020. Tot dan kan de pre-booking kosteloos worden geannuleerd. Het registratiebedrag wordt in dat geval per kerende teruggestort.

De pre-booking wordt aangeboden in 29 Europese markten. De belangrijkste Europese markten voor de ID.3 zijn Noorwegen, Duitsland, Nederland, Frankrijk, Groot-Brittannië en Oostenrijk. Volkswagen plant om gemiddeld ruim 100.000 ID.3’s per jaar aan klanten te leveren.

 

 

  1. conceptcar
Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 


De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini,
Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het
businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het
aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.


- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van
klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De
onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals
Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam
van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5
miljoen EUR in het boekjaar 2019.


- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch
merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel
distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in
2019.


- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer
30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook
investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy