Volkswagen Commercial Vehicles increases worldwide LCV-deliveries by 5.0 per cent

Volkswagen Commercial Vehicles increases worldwide LCV-deliveries by 5.0 per cent

 

  •  5.1 per cent more deliveries in Western Europe
  • Deliveries to customers in Mexico increased by more than half (+55 per cent) 

Hannover, 14 July 2017 – From January to June, Volkswagen Commercial Vehicles delivered 249,800 LCVs to customers worldwide. This represents an increase of 5.0 per cent compared with the same period last year. In Western Europe, deliveries increased by 5.1 per cent to 173,300 vehicles.

In the German home market, 63,300 light commercial vehicles were handed over to customers (+2.8 per cent). The brand also achieved growth in deliveries made in Italy (+15.5 per cent to 6,400 vehicles), France (+12.2 per cent to 11,100 vehicles) and Spain (+8.5 per cent to 7,600 vehicles). In Great Britain 23,700 LCVs were handed over to customers from January to June (-3.0 per cent).

Deliveries of 19,100 LCVs in Eastern Europe corresponded to an increase of
16.4 per cent for Volkswagen Commercial Vehicles.

Outside Europe, Mexico was able with 5,500 units to increase deliveries by more than half (+55.0 per cent). All four model ranges recorded growth in comparison to the prior year. The T6 and Caddy (C4), in particular, were the driving forces here.
More vehicles were also handed over to customers in Asia-Pacific (+12.9 per cent to 12,600 vehicles) and South America (+12.4 per cent to 19,400 vehicles).
Markets in Africa (-15.5 per cent to 6,300 vehicles) and the Middle East (-20.4 per cent to 13,600 vehicles) recorded a fall in sales.

Overview of worldwide deliveries by model range (January to June 2017):
• 105,000 vehicles from the T model range (100,100; +4.9 per cent)
• 85,700 vehicles from the Caddy range (78,800; +8.6 per cent)
• 37,700 vehicles from the Amarok range (35,700; +5.5 per cent)
• 21,400 vehicles from the Crafter range (23,200; -7.7 per cent) 

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy