Record deliveries for the Volkswagen brand in September

Record deliveries for the Volkswagen brand in September

 

593,700 vehicles delivered to customers worldwide, an eight percent increase compared with last year
Record sales in several markets
January – September deliveries three percent higher than the previous year
Growth in third quarter seven percent higher than previous year

Wolfsburg – The Volkswagen brand delivered 593,700 vehicles worldwide in September 2017, an eight percent increase compared with last year. In total, 4.49 million vehicles from the brand were handed over to customers worldwide from January to September. This represents a three percent increase compared with the previous year. Jürgen Stackmann, Volkswagen Brand Board Member for Sales, commented: “September was indeed a record-breaking month for the Volkswagen brand. It was the strongest month for deliveries in the history of Volkswagen, not only worldwide, but for the individual markets of China, Canada, Chile, Poland, Sweden and Slovakia as well. There are also clear signs of an upturn in the home market of Germany; current orders are well above the previous month. The Clearly positive dynamic for the brand continues in all regions. Growth in third quarter was seven percent higher than previous year”

Deliveries in the markets and regions in September developed as follows:


- At 158,500 new vehicles, deliveries in Europe remained stable overall. The Volkswagen brand recorded strong growth in Sweden (+15 percent), in part on the back of robust demand for the Tiguan, in Poland (+19 percent), and in Slovakia (+14 percent).


- At 44,100 vehicles deliveries within Germany continued to decline (-9 percent), impacting results in Western Europe (-3 percent). Nevertheless, orders in Germany show a clear upward trend, which is partly due to the positive stimulus from the environmental bonus.


- The Volkswagen brand recorded significant growth in Central and Eastern Europe, with deliveries up 14 percent. This positive development was driven by Russia, where deliveries increased by 15 percent.


- At 53,800 vehicles, deliveries in North America in September were 18 percent higher than last year. The Volkswagen brand has now established itself in a further core segment of the North American market with the launch of the Atlas SUV and the Tiguan Long-Wheelbase. Deliveries in the USA grew 33 percent to 32.100 vehicles. Deliveries in Canada rose by 51 percent to 7,600 vehicles in September, also setting a new monthly record. Here, too, the SUV segment with the Atlas and Tiguan LWB made a significant contribution.


- 37,900 vehicles were handed over to customers in South America, representing an increase of 84 percent. Key drivers behind this positive development were Brazil with an increase of 131 percent, Argentina with 44 percent, and Chile 49 percent. Growth in the small car segment, which includes the Gol and Voyage, in these markets was particularly strong compared with the previous year.


- The Volkswagen brand continued its positive growth course in China in September. 310,500 vehicles were handed over to customers in this, the largest market, corresponding to an increase of seven percent. This makes September the strongest delivery month in the history of Volkswagen in China. The new Teramont SUV was handed over to 8,600 customers in its third month on the market. The Tiguan family was much in demand, with 33,700 units delivered in September, an increase of 51 percent.


 

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy