JETTA biedt succesvol individuele mobiliteit aan in China in instapsegment

JETTA biedt succesvol individuele mobiliteit aan in China in instapsegment

  • Acht maanden na de lancering van het merk heeft JETTA nu 1% van de grootste automobielmarkt ter wereld
  • Het merk JETTA richt zich op klanten die post-COVID-19 hun eerste privéwagen wensen aan te kopen
  • Lancering van de volledig nieuwe VS71 SUV vervolledigt de line-up van het merk

 

JETTA, het submerk van Volkswagen in China, blijft een goed onthaalde optie voor Chinese kopers die voor het eerst een wagen wensen aan te schaffen. In april leverde JETTA 13.500 wagens af aan klanten. Dit komt grosso modo overeen met één procent van ‘s werelds grootste automobielmarkt, een ontwikkeling die mogelijk is gemaakt door een van de beste opkomende merken in de geschiedenis van China. Van januari tot april werden er ongeveer 38.000 wagens van het merk verkocht.

Door de impact van COVID-19 is de wens om persoonlijk een auto te bezitten in China groter geworden. Klanten zijn meer dan ooit geneigd om publieke plekken met veel volk of vervoer dat ze met anderen delen, te vermijden. JETTA’s modellenreeks die bestaat uit één sedan en twee SUV’s, geeft klanten de kans om de wereld van individuele mobiliteit te betreden en deel te worden van de Volkswagen-familie.

Sinds zijn markttoetreding in september 2019 wint JETTA aan dynamiek. Zo’n 81.000 JETTA-wagens zijn afgeleverd aan klanten. In 2020, het eerste volledige verkoopjaar, zal het merk het marktaandeel van Volkswagen-groep China verder boosten. Ondanks de enorme negatieve impact van de COVID-19-pandemie op de automobielmarkt in China, tonen de resultaten van JETTA in de eerste vier maanden van dit jaar slechts een daling van 12% vergeleken met de vier maanden vanaf de markttoetreding in september tot december 2019. Terwijl de markt van januari tot april 2020 doorgaans met 30% is gedaald, is JETTA’s marktaandeel gestegen.

De voertuigdensiteit in China is drie keer lager dan die van Duitsland. Daarom is er groeipotentieel in China, vooral bij de instapmodellen die op zichzelf een derde van de totale markt vertegenwoordigen. Bij deze klanten in dit segment is ongeveer 80% starter, JETTA’s belangrijkste doelgroep. De klanten van het merk wonen in groeisteden.

De succesvolle start van JETTA in de markt is verder versterkt door de introductie van het VS7 SUV-model dat het merk afgelopen maart lanceerde. De marktlancering van het model werd ook online aan de wereld voorgesteld. Het event trok 10 miljoen viewers. De VS71 vervolledigt het driedelige aanbod dat verder bestaat uit de VS51 SUV en de VA31 sedan.

Het merk JETTA dicht het gat tussen de instapmodellen en het volumesegment waarin het Volkswagen-merk vooroploopt. Voor het eerst in de geschiedenis van Volkswagen is een model uitgegroeid tot een merk op zich met een eigen merkmodelfamilie. JETTA wordt onafhankelijk in de markt gepositioneerd maar herkenbaar dicht bij de wereld van Volkswagen. Het succes van JETTA vloeit voort uit het Volkswagen-DNA: kwaliteit, veiligheid, waardebehoud en een heldere designtaal. Alle modellen worden geproduceerd door FAW-Volkswagen in een ultramoderne fabriek in Chengdu die nauw samenwerkt met de centrale hub van FAW-VW in de stad Changchun.

 

  1. De modellen van het merk JETTA zijn niet te koop in Europa
Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op www.volkswagen.be

 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy