De achtste generatie van de Golf GTI is nu bestelbaar in België.

De achtste generatie van de Golf GTI is nu bestelbaar in België.

Toen Volkswagen 45 jaar geleden de eerste Golf GTI lanceerde op de International Motor Show (IAA) in Frankfurt, kon niemand vermoeden dat de drie letters G, T en I een icoon zouden worden. Maar dat is precies wat er gebeurd is. Iedereen die vandaag naar de GTI verwijst, heeft het over een icoon: de Golf GTI.

Voor zijn achtste generatie is hij uitgerust met een 245 pk (180kW) motor met een koppel van 370 Nm.

Meer dan 2,3 miljoen klanten hebben sinds 1976 de iconische Volkswagen-sportwagen gekocht.

Met de nieuwe Golf GTI legt Volkswagen opnieuw de lat hoog in de sportieve compactklasse. Jürgen Stackmann, lid van de directie van het merk Volkswagen, legt uit: "Al meer dan vier decennia staan de drie letters GTI voor sportief rijplezier op het hoogste technische niveau. We willen onze klanten bedanken voor de 2,3 miljoen verkochte Golf GTI's. De nieuwe generatieI zit vol met innovaties. Ook dit zal onze klanten weer inspireren. 

De nieuwe GTI kan vanaf nu besteld worden. In België is de prijs van de Golf GTI 2.0 180 kW (245 pk) 7-speed DSG € 38.890 inclusief BTW.

Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy