Beijing motorshow - Volkswagen electrifies China - Premiere of the T-Prime Concept GTE

Beijing motorshow - Volkswagen electrifies China - Premiere of the T-Prime Concept GTE

Ten key facts – the T-Prime Concept GTE in keywords

1. Volkswagen is presenting one of the world's most advanced full-size SUVs in the shape of the T-Prime Concept GTE.
2. T-Prime Concept GTE moves full-size SUV design to a new sporty and elegant level.
3. Volkswagen systematically advances digitalisation of the automobile in the T-Prime Concept GTE.
4. Highly innovative display and control concept of the SUV concept car enables a completely new range of interactivity.
5. Active Info Display and infotainment system merge under a sheet of transparent glass to become a Curved Interaction Area.
6. Interior is designed to be a relaxed living space, and digital operation focuses on the person more than ever.
7. SUV has a plug-in hybrid drive with up to 280 kW of system power and 700 Nm of system torque.
8. Electric driving range is 50 km (per ECE-R101).
9. 2.7 l/100 km combined NEDC fuel consumption (per ECER101).
10. T-Prime Concept GTE accelerates to 100 km/h in 6.0 seconds and has a top speed of up to 224 km/h

 

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy