“As if shaped by the wind itself”: The exterior design of the new ID.4

“As if shaped by the wind itself”: The exterior design of the new ID.4

  • Powerful proportions, flowing lines and sculptured rear are the hallmarks of the new all-electric SUV
  • Design with outstanding aerodynamics: drag coefficient of only 0.28

Superior power, packaged in organic forms: the ID.4 is the first all-electric SUV from Volkswagen. Its exterior design clearly shows the dawn of the new era: it combines a powerful expression with flowing, organic forms and excellent aero-dynamic qualities.

With the ID.4, Volkswagen is expanding its offering by an all-electric vehicle in the largest segment worldwide – the compact SUV class. The car will in future be built and sold in Europe, China and later also in the US. Klaus Zyciora knows the character of the ID.4 like no-one else – the Head of Design for the Volkswagen Group designed the car together with his team.

“The ID.4 represents an electric design evolution,” says Zyciora. “Its exterior design is clean, flowing and powerful. It appears strong and self-confident in a new way. This is mainly due to the seamless, aerodynamic style of our ID. family, which we have transferred to the SUV segment for the first time with the ID.4. This means that gentle, soft transitions alternate with sharp, clear separating edges. The design looks as if shaped by the wind itself. At the same time, the modern look of the ID.4 can be seen by the characteristic headlights and the signature light between them.”

Good design is also always functional – in an electric vehicle, drag is a key factor for range. “The electric design evolution of the ID.4 also means that we have focused very strongly on the aerodynamics,” explains the Head of Volkswagen Design. The ID.4 achieves an excellent drag coefficient of 0.28. The most important factor for this is the flowing basic shape of the vehicle body and passenger compartment, which is significantly drawn in towards the rear. This is complemented by many precisely executed details. For instance, the bodies of the tail light clusters together with the large roof spoiler ensure that the air flow is cleanly separated.

As part of its “Transform 2025+” strategy, the Volkswagen brand will invest 11 billion euros in electric mobility by 2024. The ID.4, the first all-electric SUV from Volkswagen, is the second model based on the new modular electric drive matrix (MEB) following the ID.302. This platform is designed only for the electric drive system and offers a very spacious interior thanks to the compact design of the electric drive. Thanks to the low drag coefficient of 0.28 and scalable battery system, ranges of more than 500 kilometres (according to WLTP) are possible with the ID.4.

The new SUV will initially be launched with rear-wheel drive, and an electric all-wheel drive variant will follow at a later stage. The high-voltage battery is positioned in the sandwich-design underbody to create an optimum low centre of gravity for driving dynamics as well as extremely well-balanced axle load distribution.

Over Volkswagen Belgium

  

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

- D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

- Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

- D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy