Zelfverzekerd naar de top: Amarok krijgt ‘International Pickup Award 2018’ (update)

Zelfverzekerd naar de top: Amarok krijgt ‘International Pickup Award 2018’ (update)

 

 

  • De Pickup-Award van de internationale Van of the Year-jury gaat naar de Amarok van Volkswagen Bedrijfsvoertuigen
  • Zijn krachtige V6-motoren, royale interieur en comfortabele stoelen weten te overtuigen
  • Verbluffend: de kwaliteit van de Amarok als werkpaard

 


De ‘International Pickup Award 2018’ (IPUA 2018) gaat naar de Amarok van Volkswagen Bedrijfsvoertuigen. Na IPUA 2010 is de Amarok er voor de tweede keer in geslaagd om in zijn nieuwste uitvoering en met zijn krachtige V6-motoren de Europese jury van transportjournalisten te overtuigen.

“We zijn enorm dankbaar voor de IPUA 2018 en voelen ons vereerd door de beslissing van de internationale expertenjury. Met de nieuwe Amarok hebben we opnieuw geluisterd naar de wensen van onze klanten en zijn we erin geslaagd om meer vermogen, koppel en een betere inzetbaarheid te realiseren voor elk terrein. Dit is veel meer dan alleen pure luxe en lifestyle“, aldus dr. Echkhard Scholz, uitreiking van de International Pick-up Awards 2018 in Lyon. “Ik beloof dat we onze klanten de beste oplossingen blijven bieden om hun privé- en zakenleven te vereenvoudigen“, zegt dr. Scholz.

De jury beoordeelt de Amarok als de belichaming van het concept ‘work hard, play hard’, een kernelement van het volledige pick-upsegment en beschrijft de Amarok als een ‘eersteklasse werkpaard’. Bij de beoordeling werd bijzondere nadruk gelegd op het heldere design, de geweldige pasvorm en de afwerking. Kortom: het vakmanschap. Ook de grootte van de dubbele cabine met ruimte voor vijf personen, de maatstaf in het segment, laat met zijn moderne design een diepe indruk na. Verder wisten ook de buitengewone ergoComfort-stoelen voor de bestuurder en passagier voorin, die kunnen bogen op een AGR-erkenning (de vereniging Aktion Gesunder Rücken), de jury te overtuigen. Die laatste benadrukte bovendien de unieke achttrapsautomaat en het voor dit segment ruime V6-aanbod.

De Amarok van de tweede generatie met V6-motor kent veel succes bij de klanten: van januari tot oktober 2017 heeft Volkswagen Bedrijfsvoertuigen al 65.200 wagens uit de Amarok-reeks aan klanten afgeleverd (dezelfde periode vorig jaar: 57.600 exemplaren), goed voor een toename van 13,2 procent.

 

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy