World première of the ID. ROOMZZ in Shanghai

World première of the ID. ROOMZZ in Shanghai

(Vertaling binnenkort beschikbaar)

Volkswagen has today presented the newest member of the ID. Family – the ID. ROOMZZ – at the “Brand SUV Night” in the run-up to Auto Shanghai. The multivariable all-rounder is a zero-emission SUV of the five-metre class which is tailored to both family and business requirements. The series version is to be initially launched on the Chinese market in 2021. The ID. ROOMZZ’s bodywork design follows the clear, homogeneous lines of the rest of the ID. family. The concept car also breaks new ground in the full-size SUV segment thanks to multiple details.

 

“This SUV is a monolith, appearing to be seamlessly machined from one solid block. The battery-powered ID. ROOMZZ moves effortlessly – silently and without emissions”, says Klaus Bischoff, chief designer at the Volkswagen brand.

The ID. ROOMZZ combines future IQ.DRIVE systems – on request it can glide fully automatically (Level 4) through the traffic in ID. Pilot mode. The vehicle occupants are provided with information via interactive light zones.

The completely new variable interior concept can be individualised to a great extent. Various seating configurations can be adapted not only to passengers’ personal wishes, but also to the respective driving mode.

When the driver switches to fully automatic driving mode, the individual seats can be rotated inward by 25 degrees to enable a more communicative, lounge-like atmosphere on board. Moreover, when the car is driving fully automatically, the ID. Pilot Relax mode allows each passenger to adjust their seat individually to suit their needs. In this mode, the seat can be moved from an upright to a reclined position.

The ID. ROOMZZ is not fitted with a conventional dash panel. In the manual “ID. Drive” mode, the digital cockpit along with the steering wheel appears to hover in front of the driver. The digital cockpit consists of a full glass-front panel. The digitalised steering wheel has been conceptually integrated into the panel.

The materials used in the interior are also unusual. The seat covers, for example, are made of AppleSkin™ – a new product that consists of a renewable raw material. Specially processed wooden veneers are also used in the “ID. Light” areas of the door panels. The CleanAir system uses an active filter system to ensure that the air in the vehicle interior remains clean even if the ambient air isn’t.

With its 82-kWh battery, the ID. ROOMZZ boasts a range of up to 450 km (WLTP) or 475 km (NEDC, China), respectively before the battery has to be recharged. In about half an hour, the concept car can be recharged to 80% of its capacity via a fast charging system with 150 kW (DC).

Two electric motors can continuously drive both axles with a system output of 225 KW / 306 PS (electric 4MOTION) . The ID. ROOMZZ can accelerate to 100 km/h in 6.6 seconds and reach top speeds of up to 180 km/h (electronically regulated). As is the case with all E-cars, the maximum torque is available from the very start.

The ID. ROOMZZ will be presented to the public at Auto Shanghai 2019, one of the largest automotive trade shows in China, from 18 to 26 April.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy