Wereldpremière van de Volkswagen Phideon

Wereldpremière van de Volkswagen Phideon

 

Nieuwe Volkswagen in het premiumsegment voor de Chinese markt

 

 

Dynamische limousine luidt nieuw designtijdperk in de hoogste klasse in

Aan de vooravond van het autosalon van Genève 2016 stelde Volkswagen in wereldpremière de Phideon voor. Deze compleet nieuw ontwikkelde limousine voor de hoogste klasse koppelt uitgesproken elegantie aan maximale dynamiek; hij komt in 2016 in China op de markt.

Het toekomstige model van Volkswagen in de hoogste klasse gaat in het derde kwartaal van 2016 in serieproductie in China: de Phideon zet als sportieve limousine de nieuwe designlijnen uit voor de premiummodellen van Volkswagen. Hij positioneert zich daarbij tegelijk als sportieve limousine en als auto met een chauffeur.

Aan de buitenzijde toont de Phideon vloeiende overgangen en strakke lijnen, van de dynamisch voorwaarts gerichte neus over de scherpe schouderlijn tot de voor een coupé typische harmonieus gelijnde achterkant. Dit model met een lengte van meer dan vijf meter pakt uit met een imposant radiatorrooster, opvallende chroomelementen en de voor het eerst toegepaste sfeerverlichting aan de buitenzijde.

Ook het interieur straalt luxe uit. De ruimte achterin heeft alle trekken van een echte lounge, in de cockpit gebruikt Volkswagen innovatieve technologie. Voorbeelden zijn het nieuw ontworpen Active Info Display dat virtuele 3D-weergave mogelijk maakt, en de chauffeursmodus, waarbij de passagier informatie naar het infotainmentsysteem kan sturen.

Met deze sportieve limousine richt Volkswagen zich naar een toekomst waarin design en innovatieve technologie op elegante wijze hand in hand zullen gaan.

Productfilm Phideon: https://www.youtube.com/watch?v=GlKzxNADxLM

 

 

 

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy