Wereldpremière van de Sport Coupé concept GTE in Genève

Wereldpremière van de Sport Coupé concept GTE in Genève

Hightech studiemodel met plug-in hybride aandrijving

V15-10N

Wereldpremière van de Sport Coupé concept GTE in Genève

  • Vierdeurs coupé opent nieuw designtijdperk voor Volkswagen
  • Hightech studiemodel met plug-in hybride aandrijving

De Sport Coupé concept GTE in essentie:

  • De Sport Coupé concept GTE blikt vooruit op een nieuwe, vooruitstrevende designtaal van Volkswagen
  • Het studiemodel combineert een exclusief sportwagendesign met vier deuren en een grote kofferklep
  • De Sport Coupé concept GTE heeft een plug-in hybride aandrijving met een V6 TSI en twee elektromotoren
  • Innovatieve vierwielaandrijving via een elektrische cardanas

Op het internationale autosalon van Genève 2015 toont Volkswagen in wereldpremière de Sport Coupé concept GTE, die vooruitblikt op een nieuwe vooruitstrevende designtaal van Volkswagen. "In de Sport Coupé Concept versmelten evolutie en revolutie. Met een zichtbaar aangescherpt design-DNA toont dit studiemodel hoe fascinerend het grootste merk van ons concern de nabije toekomst zal vormgeven", verklaart Walter de Silva, hoofddesigner van Volkswagen AG. Dr. Heinz-Jakob Neußer, binnen de raad van bestuur van Volkswagen verantwoordelijk voor ontwikkeling, licht toe: "Het studiemodel is een adembenemend dynamische coupé, zoals er nooit eerder een was in deze klasse. Met zijn design in de stijl van een exclusieve sportwagen – aangevuld met de functionaliteit van een grote kofferklep en de ruimte van een vierzitter – is de Sport Coupé Concept GTE een overtuigend alternatief voor de klassieke berlines in het B- en C-segment."

Klaus Bischoff, hoofddesigner van het merk Volkswagen, vult aan: "De Sport Coupé Concept GTE gaat een stap verder op het vlak van expressief design. Hij werd van de eerste tot de laatste lijn volledig nieuw bedacht en is toch meteen herkenbaar. Hij is als een 'stijlgids'. Met dit studiemodel toont Volkswagen niet alleen het nieuwe design van een nieuw model, maar meteen ook een eerste vooruitblik op een nieuw designtijdperk."

De Volkswagen-groep

De Volkswagen-groep, waarvan de hoofdzetel in Wolfsburg gevestigd is, is een van de leidende autofabrikanten wereldwijd en de grootste autoconstructeur van Europa. In 2013 verhoogde de Groep het aantal geleverde voertuigen tot 9,731 miljoen exemplaren (2012: 9,276 miljoen), wat overeenkomt met een marktaandeel van 12,8% op de wereldwijde personenwagenmarkt.

Bijna één kwart van alle nieuwe wagens in West-Europa (24,8%) is afkomstig van de Volkswagen-groep. In 2013 bedroeg de totale omzet van de Groep 197 miljard euro (2012: 193 miljard). In het boekjaar 2013 bedroeg de winst na belasting 9,3 miljard euro (2012: 21,9 miljard).

De Groep telt twaalf merken uit zeven Europese landen: Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, Volkswagen Nutzfahrzeuge (bedrijfsvoertuigen), Scania en MAN.

Ieder merk heeft zijn eigen karakter en opereert als een onafhankelijke speler op de markt. Het productspectrum gaat van motorfietsen over zuinige kleine auto’s tot uiterst luxueuze wagens. In de sector van de bedrijfsvoertuigen reikt het gamma van pick-ups tot bussen en zware vrachtwagens.

De Volkswagen-groep is ook actief in andere bedrijfssectoren, met de productie van grote dieselmotoren voor maritieme en stationaire toepassingen (kant-en-klare krachtcentrales), turboladers, turbomachines (stoom- en gasturbines), compressoren en chemische reactoren. Daarnaast produceert de groep ook speciale transmissiesystemen voor voertuigen en turbines.

Daarnaast biedt de Volkswagen-groep een brede waaier aan financiële diensten aan, waaronder financiering voor handelaars en consumenten, leasing, bank- en verzekeringsdiensten en vlootbeheer.

De Groep exploiteert 106 productiesites in 19 Europese landen en in 8 landen in Amerika, Azië en Afrika. Wereldwijd staan 572.800 werknemers in voor de productie van ca. 39.350 voertuigen per dag, voor voertuiggerelateerde diensten of diensten in andere bedrijfsdomeinen. De Volkswagen-groep verkoopt zijn voertuigen in 153 landen.

Het doel van de Groep is om aantrekkelijke, veilige en milieuvriendelijke wagens aan te bieden die in een steeds meer veeleisende markt kunnen concurreren en wereldwijd de norm bepalen in hun respectievelijke klasse.

Contacteer ons
Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy