Wereldpremière van de Golf GTI Clubsport aan de Wörthersee

Wereldpremière van de Golf GTI Clubsport aan de Wörthersee

Volgend jaar viert de Golf GTI zijn 40e verjaardag. Volkswagen brengt die historische gebeurtenis onder de aandacht met een vooruitstrevend jubileummodel: de nieuwe Golf GTI Clubsport. Het bijna-productierijpe studiemodel werd op 14 mei al in absolute wereldpremière voorgesteld op het legendarische GTI-treffen aan de Oostenrijkse Wörthersee, de grootste bijeenkomst van Golf GTI's ter wereld

Met een vermogen van 195 kW/265 pk (26 kW/35 pk meer dan de Golf GTI Performance) en een tijdelijk nog 10% hoger piekvermogen dankzij de boostfunctie moet de Golf GTI Clubsport begin 2016 als krachtigste in serie gebouwde GTI ooit aan de start verschijnen. Het jubileummodel zal niet alleen over een extreem krachtige motor beschikken, maar krijgt ook een specifiek interieur en exclusieve koetswerkdetails.

 

Tot de designwijzigingen behoren een compleet nieuwe voorbumper, nieuwe zijdrempels, een eveneens nieuwe dakrandspoiler met uiterst innovatieve aerodynamica en een speciaal ontwikkelde diffusor achteraan. Al die elementen werden ontwikkeld met als doel om het prestatiepotentieel van de GTI verder te verbeteren en tegelijk vorm en functie perfect op elkaar af te stemmen. De combinatie van het door de boostfunctie zeer hoge vermogen en een aanzienlijk verbeterde neerwaartse druk bezorgt de Golf GTI Clubsport een rijdynamiek op motorsportniveau. Het resultaat is een extreem stabiel rijgedrag ook bij zeer hoge snelheden en adembenemende bochtensnelheden. Zo ontpopt de Golf GTI Clubsport zich als een rasechte sportwagen.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:


  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  


  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  


  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy