Volkswagen zal in de toekomst een ‘zero emission’ autodeelplatform aanbieden

Volkswagen zal in de toekomst een ‘zero emission’ autodeelplatform aanbieden

 

  • ‘Auto on demand’ diensten zullen het WE/We platform verbreden
  • Lancering in Duitsland is voorzien in 2019
  • Internationale uitrol vanaf 2020 in Grote Europese-, Noord-Amerikaanse- en Aziatische steden
  • De vloot deelwagens zal enkel uit elektrische voertuigen bestaan

Berlijn – Het merk Volkswagen wil binnenkort een autodeelsysteem opstarten. Via het WE-klantenplatform wil men vanaf 2019 in Duitsland verschillende ’auto on demand’ diensten opstarten. Vanaf 2020 zullen deze diensten ook worden aangeboden in de belangrijkste steden van Europa, Noord-Amerika en Azië. De bekendmaking door Jürgen Stackmann vond plaats gedurende een evenement dat in Berlijn werd georganiseerd. Stackmann is directielid bij Volkswagen en verantwoordelijk voor de verkoop.

"We zijn ervan overtuigd dat de markt voor autodelen nog veel potentieel biedt en daarom stappen we in deze markt met een erg globale aanpak. We willen alle mobiliteitsbehoeften dekken: van korte trajecten tot heuse vakanties. Onze on-demand vloot zal uitsluitend bestaan uit elektrische auto's, waardoor we milieuvriendelijke mobiliteit aanbieden met zero emission. Wij geloven dat dit een intelligente manier is om onze steden te ontlasten", aldus Jürgen Stackmann.

Naast autodelen kunnen ‘on-demand’ diensten ook micro-mobiliteitsoplossingen omvatten, zoals de onlangs door Volkswagen getoonde concepten zoals de I.D. Cityskater en I.D. Streetmat. Het gaat om innovatieve oplossingen voor stedelijke hypercentra. Aangezien de ‘on-demand’ voertuigdiensten van het WE/We-platform erg toekomstgericht zijn, kunnen ze ook een parkeertoepassingen of plaatselijke promoties aanbieden. Al deze diensten worden ontwikkeld als aanvulling op de mobiliteitsoplossingen die MOIA biedt op vlak van autodelen.

De ‘auto on demand’ diensten van het Volkswagen WE-platform zullen worden beheerd door de in Berlijn gevestigde onderneming UMI (Urban Mobility International), die volledig in handen is van Volkswagen AG. UMI startte haar activiteiten dit jaar met een team van  30 medewerkers. "Onze klanten willen milieuvriendelijke voertuigen die hen aan een correcte prijs naar hun bestemming brengen. En dat is precies wat we hen willen bieden", stelt Philip Reth, CEO van UMI.

Over Volkswagen Belgium

Press room Volkswagen Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden. Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.


D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018. 


Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy